Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Hva er beste lappis til 30.000 kr til tyngre oppgaver og spill?

..Bjørnar..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klinte til med clean install selv, har ikke hatt den lenger enn at det var grei skuring å få alt på skinner igjen. Funker som en drøm, men har en "ukjent enhet" i enhetsbehandling jeg tydeligvis ikke har noen driver til? Hva har skjedd her mon tro?

EDIT:

Hva er greia med at i7 975 ikke scorer bedre enn 7,6 i W7 exp.index? Scorer forøvrig som følger:

CPU: 7.6

RAM: 7.6

GPU: 6.9/6.9 (bittelitt OC)

HDD: 7.7

RES: 6.9

Kommer til å ville bytte ut GTX280M med et top notch GTX3xxM kjenner jeg.. :p

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Vel, man kan vel tenke seg at Microsoft ser for seg at det finnes eller kommer enda kraftigere prosessorer på markedet ;)

Allerede er det et par av de beste (og dyreste!) Xeon'er som slår selv en i7 975 - og dessuten kommer vel i9 om ikke alt for lenge. Kanskje AMD finner på noe lurt også. Så MS vil vel ha noe å gå på - max indeks er jo 7,9. Min 920 scorer til sammenligning 7,4.

Denne indeksen er forøvrig ikke til å ta helt alvorlig - men den kan si noe om hvor flaskehalsen i systemet ligger ... og som du selv sier; I denne maskinen er det relativt sett grafikken. Hadde du hatt en vanlig harddisk ville det vært der det var mest å hente.

PS. Hvis du ikke ser hvilken enhet som skurrer i enhetsbehandling, så skru på "show hidden devices". (Har engelsk OS). Det er sikkert noe triviellt. Hos meg var det en rest av Daemon Tools, som tydeligvis ikke er Win 7 klar enda. (Fikk beskjed om å avinstallere Daemon under oppgraderingen)

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Vel, man kan vel tenke seg at Microsoft ser for seg at det finnes eller kommer enda kraftigere prosessorer på markedet ;)

Tror du virkelig det? :p

Kan nevne som en kuriositet at det nå er 6 år siden AMD kunne presentere den første mobile 64 bits prosessor arkitekturen for bærbare maskiner.

Lenke til kommentar

Windows experience index er jo en vits i benchmarksammenheng, så jeg tar ikke dette verken alvorlig eller tungt kjenner jeg, men bemerker at prosessoren min lusker på ca 60 % når W7 kjører "prosessortesten" sin. Det er ikke rare stresstesten syns jeg. :p

Helt på toppen i enhetsbeghandlingen er det noe som heter "Andre enheter" og under der ligger det en "Ukjent enhet". Når jeg går inn på egenskapene til den enheten er det ikke rare informasjonen å spore. Ukjent produsent, plassering "på Intel® ICH10R LPC Interface Controller - 3A16". Når jeg går inn på fanen "Detaljer" og velger "Maskinvare-IDer" får jeg imidlertid opp noe som kan ligne på et hint: ACPI\ITE8708.

Er det noen kjente Intel-problemer ute å går i W7?

EDIT:

Never mind! :D Googlet ACPI\ITE8708, fant ut at det var "ITECIR Infrared Receiver (EC)". La inn driveren "manuelt", det ordnet seg!

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...