Gå til innhold

[Løst]Hva er beste lappis til 30.000 kr til tyngre oppgaver og spill?


..Bjørnar..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, ingen AA. Men 64 bit, DX10, for ordens skyld.

 

Gjorde også en Crysis benchmark med 1920 x 1200, all grafikk på fullt (very high), ingen AA, for moro skyld - fikk da et gjennomsnitt langt under 20... ikke videre gøy å spille ;) Men lekker grafikk, det skal dem ha.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Oi, såpass thomit? Det er faktisk ganske bra! :D Og frustrasjonen blir stadig større over at jeg ikke har pcen her i huset før om lang tid enda! Hehe! Ser at W870 er ute til bestilling hos Multicom, men den overbeviste meg (heldigvis) ikke på samme måte som D900F. Glad jeg ikke ventet, hadde bare tatt enda lenger tid å få den.

 

Fått din enda Khayne?

 

EDIT:

Hva endte Crysis på med samme setting før OC thomit?

 

Neida, det tar nok sin tid med tanke på de SSD'ene som virker i være vanskelige å oppdrive. Synd, men men jeg har en noenlunde fungerende lappis allerede (Dell XPS 1730), og kan vente.

Lenke til kommentar

Ny info:

X25M-disken de har på lager er 1.gen. Hva skiller 1.gen og 2.gen? Er det så mye forskjell at det blir dumt av meg å velge bort en 80GB 2.gen til fordel for en 160GB 1.gen?

 

EDIT:

Er det eventuelt noen av de andre diskene hos Multicom dere kan anbefale?

SSD hos Multicom

Huk av for "kun lagervare" så ser dere hva som er inne.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Ny info:

X25M-disken de har på lager er 1.gen. Hva skiller 1.gen og 2.gen? Er det så mye forskjell at det blir dumt av meg å velge bort en 80GB 2.gen til fordel for en 160GB 1.gen?

 

EDIT:

Er det eventuelt noen av de andre diskene hos Multicom dere kan anbefale?

SSD hos Multicom

Huk av for "kun lagervare" så ser dere hva som er inne.

 

Etter som jeg har forstått er det Intel sin Gen 2 som gjelder.

Lenke til kommentar

Gen2 skal være "en god del" forbedret i forhold til Gen1 - i tillegg til å være billigere, i hvert fall for 80Gb versjonen. Akkurat hva "en god del" faktisk innebærer, er litt uklart (og teknisk) for meg, men jeg tok ingen sjanser, og byttet den ut.

 

Ang. overklokkingen min - har fått noen advarsler om at det ikke er helt sunt å overklokke minnet over 1000Mhz, samt at man bør bevare et visst forhold mellom kjerne og shader klokk (2,5). Har derfor havnet på 650/975/1625 - skal være en trygg klokking for heltids bruk. Får gjennomsnitt på 26 fps i Crysis (high) med 1900 x 1200, 32 fps med 1680 x 1050.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

tbh; nå er jeg i ferd med å få kalde føtter angående hele SSD-opplegget her. Jeg er nært ved å dytte på en tredje 500GB-snurrer og bare skrote hele SSD-tanken. Ser det at jeg nesten uansett bør dytte på en større disk for å få plass til et par spill i tillegg til OS og fjasete standardprogrammer av den typen som må kjøre "hele tiden" (antivirus osv).

 

Hva tenker herrene?

 

EDIT: Samtidig ser jeg at G.skill Falcon 128GB kan være en gylden middelvei. Litt mer plass, litt lavere pris, tilsvarende hastighet og ikke minst; på lager NÅ! ;)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Excellent choice, sir.

80Gb blir fort spist opp når man vil putte noe mer enn OS'et på den, og i tillegg blir en ytelsen på en SSD som nærmer seg full, merkbart dårligere, har jeg lest. Jeg har plass til alle programmer og spill jeg ønsker på min 160GB, og bruker snurredisken kun til lagring av video, bilder og musikk, og andre ting som bare skal oppbevares. Dessuten har jeg en 1Tb ekstern disk. Dessverre ble ikke prisen på gen2 160GB satt noe særlig ned i forhold til den gamle - 80Gb'en ble jo betraktelig rimeligere i gen2 versjon.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det føles godt å ha gått for 160GB, da får alle spill jeg har gjentatt omgang med ligge å vake på SSD, så får 1TB med snurredisk kun stå for lagring av fjas som ikke trenger framifrå hastighet. Nå er jeg spent på hva dette beistet kan trylle frem av ytelse. :) Bygges på mandag/tirsdag, sendes onsdag/torsdag med "bedrift dør til dør", bør være her fredag? Eller drømmer jeg?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...