Gå til innhold

[Løst]Hva er beste lappis til 30.000 kr til tyngre oppgaver og spill?


..Bjørnar..

Anbefalte innlegg

Bare en ting til: Oppfølgeren til Kunshan M570 er på vei (det dreier seg nok om flere måneder).

17,3 tommers 16:9 RGB-LED eller Edge-LED skjerm, bærbarversjon av Core i7 (Clarksfield) + GTX260M/GTX280M eller ATI HD 4870XT. Ikke SLI.

 

Navnet er Clevo W870CU, vil vel via Multicom få navnet Kunshan W870.

 

Noe å tenke på?

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en sammenligning av spillytelse på forskjelige bærbare grafikkløsninger kan dere titte her:

 

http://www.notebookcheck.net/Computer-Game...ds.13849.0.html

 

Som dere ser er selvsagt 2xGTX280M i SLI best, men det er jammen ikke store forskjellen man ser i FPS i det fleste spill vs. en enkelt 280M. Kun Crysis Warhead har en forskjell i FPS på over 10 fra 1x280M til 2x280M, og dette da på ultra-settings.

Lenke til kommentar
For en sammenligning av spillytelse på forskjelige bærbare grafikkløsninger kan dere titte her:

 

http://www.notebookcheck.net/Computer-Game...ds.13849.0.html

 

Som dere ser er selvsagt 2xGTX280M i SLI best, men det er jammen ikke store forskjellen man ser i FPS i det fleste spill vs. en enkelt 280M. Kun Crysis Warhead har en forskjell i FPS på over 10 fra 1x280M til 2x280M, og dette da på ultra-settings.

 

ja, men de tallene der er garantert ikke i 1920 x 1200 oppløsning, ihvertfall ikke overalt. Men de sier noe om styrkeforholdet, det er jeg enig i. Som du ser, blander GTX280M seg inn langt oppe blant en mengde SLI-løsninger eller dobbeltkjerne gpu'er.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Garanti er vi i Norge best i verden på - vi har kjøpsloven :thumbup:

I tillegg er du om mulig enda bedre beskyttet ved nettkjøp - full returrett, no questions asked, dersom du skulle ombestemme deg. Innenfor et visst tidsrom, selvsagt.

Leveringstid ... jeg bestillte min før de faktisk fikk grunnmaskinen inn, men etter at de fikk den, gikk det meget kort tid, vil jeg si.

Men - akkurat nå kan det hende du må vente litt, dersom du skal ha Gen2 Intel SSD - disse er meget etterspurt, etter hva jeg forstår.

 

Ellers har jeg inntrykk av at Multicom anstrenger seg litt ekstra med tanke på kundeservice til kunder som handler så dyrt ... men det har du ikke hørt fra meg :roll:

 

Kjøpsloven er ikke så bra som forbrukerkjøpsloven :) Men kan virke som om denne laptopen er kjøpt til bruk i næring, så kjøpsloven blir gjeldene her.

 

Trur det er 2 års garanti. Det er det iallefall på min M860TU.

 

Uansett, thomit summerte opp alt i sitt lengre innlegg =) Er prosessorkraft viktigst, gå for D900. Er GPU viktigst, gå for M980. Min 1 år laptop (Clevo det også såklart) spiller enda de fleste spill på med maks grafikk (u/aa) og oppløsning, så ett enkelt GTX 280M sammen med en I7 vil gjøre en kjempejobb.

Lenke til kommentar

Kjøpsloven som gjelder ja, næringskjøp i dette tilfellet. Men 2 års garanti stemmer, det har Multicom bekreftet i dag. :)

 

W870 ser interessant ut thomit, men trenger den i løpet av oktober, så det får bli nestegang! Men da er det altså Multicompcene som er interessante? Enten D900 eller M980? Ingen andre alternativer i siste liten?

 

EDIT: Ser man bort ifra Crysis Warhead ser jeg faktisk ingen stor katastrofe i å gå for single-GTX280M. Men det irriterer meg at jeg ikke kan få i bøtter og spann.. :p

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Kjøpsloven som gjelder ja, næringskjøp i dette tilfellet. Men 2 års garanti stemmer, det har Multicom bekreftet i dag. :)

 

W870 ser interessant ut thomit, men trenger den i løpet av oktober, så det får bli nestegang! Men da er det altså Multicompcene som er interessante? Enten D900 eller M980? Ingen andre alternativer i siste liten?

 

Ikke dersom du er på jakt etter det ypperste som er å få innenfor området bærbar. Det er D900F, M980, Alienware 17x ... Asus hadde en W90 som konkurrent til de to siste, men den er tatt ut av produksjon.

Lenke til kommentar

Det må jo høres rart ut dette, men M980 med QX9300@2,53Ghz, 4GB ram og GTX280M SLI sprekker egentlig budsjettet mitt. Tilsvarende ryker det om jeg går for en liknende Alienware.

 

På toppen av det får jeg altså en dårligere prosessor (right?) og ingen SSD. Dette var alt annet enn lett! ..men gudbedre, M980 er både større og tyngre..! :!:

 

 

EDIT:

Tilsvarende Alienware som M980 koster faktisk kr 40.799! :wow: M980 BARE kr 33.426.. :p

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Det må jo høres rart ut dette, men M980 med QX9300@2,53Ghz, 4GB ram og GTX280M SLI sprekker egentlig budsjettet mitt. Tilsvarende ryker det om jeg går for en liknende Alienware.

 

På toppen av det får jeg altså en dårligere prosessor (right?) og ingen SSD. Dette var alt annet enn lett! ..men gudbedre, M980 er både større og tyngre..! :!:

 

QX9300 er den beste bærbarprosessoren du får, men den er langt i fra og kunne hamle opp med selv den minste Core i7'en.

 

Og ja, jeg synes M980 blir uforholdsmessig dyr dersom du går for best mulige innmat.

 

Og ang, Warhead - på ultra setting og rimelig høy oppløsning er det bare topp grafikkort i SLI (eller Crossfire) som duger - men forskjellen på eye candy med ultra vs. ett hakk lavere setting, er minimal, egentlig.

 

PS: Tenk godt etter om du virkelig trenger BluRay spiller - det er penger å spare der. Likeledes tenk etter om du kan nøye deg med en Core i7 950 eller 920 - enda flere penger å spare :p Og glem turbo memory.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Ja, det virker som om D900 er det beste kjøpet i denne prisklassen, dersom man kan kalle noe av dette for "gode kjøp". :p Hvilke komponenter kan jeg skifte ut i D900 når det dukker opp nye ting? Er vel først og fremst skjermkortet jeg er bekymret for, resterende skal nok holde fint.

 

Så og si alt inne i maskinen kan skiftes ut av brukeren selv, uten å ødelegge garantien. Det er plass til 3 x 4Gb minne, dersom du skulle trenge det. Prosessorsokkel er siste skrik, hovedkort og chipsett er siste skrik (x58), grafikkkortplatform er siste... D900 er rett og slett den mest oppgraderbare laptopen som finnes - men det er ingen garantier. Produsentene kan finne på nye platformer og sokler, planlagte kort kan kanselleres osv. Men D900 chassiset har bevist sin allsidighet i mange år nå - D900F er bare siste i rekken av mange D900'er. Mange har fremdeles den første som kom, med oppgradert innmat. Men jo, man tenker jo først og fremst på Nvidia's GTX3xx/GTX3xxM serie, som er lovet - og dersom ikke noe uventet skjer, skal du nok være i stand til å putte inn et flunkende nytt kort innen et års tid.

 

 

Selv vil jeg ikke nøle med å kalle D900 et godt kjøp. Tenk over: Mange kaller den best spec'ede Macbook'en for et godt kjøp - en maskin som er mye dyrere enn min, men som er laaaaangt unna når det gjelder ren kraft...

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Gode spesefikk men fryktelig synd at Multicom pakker det inn i et så tragisk chassie. Det minner meg om en bærbar på tidlig på 90 tallet, kjukk, klompete og trist som F :p

 

Den første D900 kom i 1996 (tror jeg), og designet har vært uforandret siden, med bare ørsmå justeringer. Why change a good thing if it works? Så derav utseendet fra 90-årene, som du sier :thumbup: Og tjukk må den være, for å få plass til maskinvarene inni + kjølesystem - det er mye kobber inni en D900. Selv liker jeg designet. Tenderer mot å foretrekke design som er funksjonellt, solid. Derfor liker jeg også f.eks. Thinkpad'ene godt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Haha, trur du virkelig at Multicom har kunnskap til å kunne designe sitt eget chassis? =) Hovedkortet må jo også skreddersys. Nei overlat dette til Clevo, selv om designen ikke er top class eyecandy, er den top class av andre grunner.

 

Nei det tror jeg ikke og har heller ikke skrevet noe som tilsier dette så lær deg å lese. Nå har det jo kommet frem at de bruker samme chassie som de begynte med i 1996 det forklarer jo da det tragiske 90 tals designet..

Lenke til kommentar
Haha, trur du virkelig at Multicom har kunnskap til å kunne designe sitt eget chassis? =) Hovedkortet må jo også skreddersys. Nei overlat dette til Clevo, selv om designen ikke er top class eyecandy, er den top class av andre grunner.

 

Nei det tror jeg ikke og har heller ikke skrevet noe som tilsier dette så lær deg å lese. Nå har det jo kommet frem at de bruker samme chassie som de begynte med i 1996 det forklarer jo da det tragiske 90 tals designet..

 

Du sier det er synd at de pakker det inn i det chassiset, noe som implisitt betyr at du mener de burde pakket det inn i ett annet.

 

Jeg kan lese.

Lenke til kommentar
Nei det tror jeg ikke og har heller ikke skrevet noe som tilsier dette så lær deg å lese. Nå har det jo kommet frem at de bruker samme chassie som de begynte med i 1996 det forklarer jo da det tragiske 90 tals designet..

 

Dette "tragiske" 90-talls designet er ihvertfall hode og skuldre over fjortiss-designet til Dell og Alienware.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
Nei det tror jeg ikke og har heller ikke skrevet noe som tilsier dette så lær deg å lese. Nå har det jo kommet frem at de bruker samme chassie som de begynte med i 1996 det forklarer jo da det tragiske 90 tals designet..

 

Dette "tragiske" 90-talls designet er ihvertfall hode og skuldre over fjortiss-designet til Dell og Alienware.

 

Hmm det er nok veldig mange delte meninger om dette, og man skal være rimelig blodfan/eier av dette produktet for å forsvare designet for tristere er det neppe mulig å få det.

...

Spesefikk hvis du gidder å punge ut masse penger blir det rått, innpakkingen er og blir NOT pr år 2009 det tror jeg de fleste er enige i hvis man er objektiv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...