Gå til innhold

Overgang til XP

Mitoosa

Anbefalte innlegg

Hei, har per dags dato Vista, som gjør meg mer å mer frustret for hver dag som går.

Vil nå ha tilbake XP, helst SP3 men slikt er jo ikke å få kjøpt lenger...

Er det noen som vet hvordan jeg kan få byttet til XP igjen?

Jeg gidder rett å slett ikke Vista`en mer, alt for masete....

Har en Acer 5920, og vil helst formatere hele pc`n, slik at pc`n er helt "tom" før jeg installerer Xp.

Håper det er mulighet for dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har per dags dato Vista, som gjør meg mer å mer frustret for hver dag som går.

Har en Acer 5920, og vil helst formatere hele pc`n, slik at pc`n er helt "tom" før jeg installerer Xp.

Sitter her med ny Acer 5935G har hatt pcn i to dager og VISTA gjør meg sinnsykt frustrert. Jeg må relokalisere filer som skal egentlig ligge programfiles, fordi jeg har norsk VISTA sender den alle programmer til programfiler så snarveier osv. kræsjer med target location osv.

µtorrent vil ikke lengre laste/ned eller opp. Har sjekka brannmurer, prøvd andre torrent programmer, men ingenting skjer.

VISTA spør om tilatelse for alt noe som er utrolig irriterende.

VISTA er utrolig rotete,tregt og har mange prosserer som kjøres i bakgrunn som er unødvendig. Mangler også en haug med muligheter som XP har.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar

Støtter også forslaget om å vente på Windows 7, hvis du først skal kjøpe noe. Jeg er også en av de som absolutt ikke liker Vista, og har brukt XP på en av pcene jeg har brukt daglig, men da jeg gikk over til Windows 7 for noen uker siden, så var det som natt og dag.

Anbefaler derfor Windows 7 fremfor XP. Og alle fall om du tenker på å kjøpe XP.

Lenke til kommentar
Sitter her med ny Acer 5935G har hatt pcn i to dager og VISTA gjør meg sinnsykt frustrert. Jeg må relokalisere filer som skal egentlig ligge programfiles, fordi jeg har norsk VISTA sender den alle programmer til programfiler så snarveier osv. kræsjer med target location osv.

Maskinen du har kjøpt leveres jo med Vista Home Premium?

Denne versjonen av OS'et kvalifiserer jo så vidt jeg vet til oppgradering til W7, når dette er tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
hva er forskjell på W7 sammenlignet med Vista og Xp?

Og er det idet heletatt mulig å installere Xp Sp3 på min Acer 5920(orginalt levert med home premium) med tanke på lyddrivere etc?

Og ang W7, når kommer det ca i butikkene?

Mvh

GA er 22.Oktober (General Availability)

Dvs for:

14 languages – English, Spanish, Japanese, German, French, Italian, Dutch, Russian, Polish, Brazilian Portuguese, Korean, Simplified Chinese, Traditional Chinese and Chinese (Hong Kong)

Estimert GA for øvrige språk er 31.Oktober

Remaining 21 languages – Turkish, Czech, Portuguese, Hungarian, Swedish, Danish, Norwegian, Finnish, Greek, Ukrainian, Romanian, Arabic, Lithuanian, Bulgarian, Estonian, Slovenian, Hebrew, Thai, Croatian, Serbian Latin, and Latvian

Lenke til kommentar

Det er bare å slå av UAC så er det løst.

Personlig så har jeg kvittet meg med vista og bruker nå windows 7.

Anbefaler andre å få tak i win 7 også.

Hvordan har du fått tak iden?

Lenke til kommentar

Kjøpte like gjerne en Asus Eee pc, så får heller vente til W7 kommer ut å installere på Acer`n siden dere anbefaler det ;)

Forresten, vil nyeste versjon av Norton Antivirus fungere på en så liten pc?

Hadde Norton i 2005/06 og syns den krevde litt vel mye..

Lenke til kommentar
Hadde styrt meg unna Norton Antivirus hvis jeg var deg. Det var bra mellom 2003-04. Når er det bare masete og ressurskrevende.

Sats heller på NoD32 eller på Kaspersky.

Eller AVG Free f.esk om du vil ha et gratis alternativ.

Personlig bruker jeg F-Prot på de fleste pcene mine (også Windows 7 pcer) og F-secure Internet Security på den andre bærbare pcen med Windows 7. Men i forhold til F-prot er F-secure nokså dyrt.

Lenke til kommentar

µtorrent vil ikke lengre laste/ned eller opp. Har sjekka brannmurer, prøvd andre torrent programmer, men ingenting skjer.

VISTA er utrolig rotete,tregt og har mange prosserer som kjøres i bakgrunn som er unødvendig. Mangler også en haug med muligheter som XP har.

Bare å slå av UAC så spør den ikke om noe, at vista er tregt er jeg enig i men det skal gå ann å fjerne mye av di unødvendige funksjonene.

Lenke til kommentar
Hadde styrt meg unna Norton Antivirus hvis jeg var deg. Det var bra mellom 2003-04. Når er det bare masete og ressurskrevende.

Sats heller på NoD32 eller på Kaspersky.

Eller AVG Free f.esk om du vil ha et gratis alternativ.

Personlig bruker jeg F-Prot på de fleste pcene mine (også Windows 7 pcer) og F-secure Internet Security på den andre bærbare pcen med Windows 7. Men i forhold til F-prot er F-secure nokså dyrt.

om han vil ha et gratis alternativ så er avg det siste han burde velge, det beste gratis antiviruset er etter min mening avast, har brukt det selv i snart 3 år og aldri hatt virus, til nå så har real time scanneren tatt alt.

http://www.avast.com/eng/avast-free-home-a...ispyware.html#6

Lenke til kommentar

Mulig jeg bryter reglene nå, i så fall ignorer meg.

Jeg har også en laptop med Vista, der jeg ønsker å legge inn XP. Dette grunnet at pcen ikke er spesielt bra, og jeg sliter ofte med hakking i spill osv. Skal om ikke så alt for lang tid investere i en ny laptop, da med windows 7, derfor er jeg lite interessert i å betale 1200 kr for XP som jeg da kun skal bruke i noen måneder. I og med at jeg har betalt for vistaen jeg bruker nå, føler jeg meg ikke som noen skurk om jeg gjør dette.

Men jeg mener å ha hørt at laptoper kan være låst til operativsystemet det kom med. Denne pcen kjøpte min mor av hennes it-ansvarlige, som jobber i et mindre foretak. Om jeg selv setter i gang med å formatere, og legger inn piratversjon av XP, kan jeg da bare klusse det til for meg selv?

Har også et spm. til: Jeg har også Office 2007, som er kjøpt og betalt, kan jeg på noen måte avregistrere dette før formateringen, så jeg kan installere det på nytt etter at jeg har lagt inn XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...