neocore Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hei ja. Har holdt på med webdesign en stund og det jeg kan aller best er flash. (Mange sier jeg er rar nå) men jeg er ikke SÅÅÅ skrekkelig glad i overdrevent flash når jeg skal lage en "personalia" side. Så på f.eks Pilocybe sin side og synes den var fin og oversiktelig, litt kjip for meg da.. Må ha noen flash elementer, om det så er overskriften eller få billedlige elementer, så litt er ok. Noen som vet hvordan jeg skal "designe" siden i Photoshop også gjøre den om til HTML ? Noen tutorials på nettet til dette ?? Takker alle for alle svar på forhånd :smile: Lenke til kommentar
neocore Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Sorry, så ikke det :oops: Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 be en moddis flytte tråden Lenke til kommentar
dms Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Tips #1: Lag et utkast til design med papir og blyant først. Så kan man heller lage de enkelte elementene i PS når man vet hvordan man vil ha det. Hvis ikke blir det fort effekt-overkill med dårlig gjennomtenkt helhet, og det er sjeldent en bra ting. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 ikke gjør sånn at siden rører seg for mye. da blir det fort uoversiktlig og irriterende. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Kan godt hende jeg dummer meg ut nå, men jeg mener Macromedia Fireworks MX har denne funksjonen. Du lager først Siden, e bilde, deretter exporterer du den til html eller flash. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Kan godt hende jeg dummer meg ut nå, men jeg mener Macromedia Fireworks MX har denne funksjonen. Du lager først Siden, et bilde, deretter eksporterer du den til html eller flash. Lenke til kommentar
dms Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Kan godt hende du dummet deg ut nå ja, for du dobbeltposta Uansett, tilbake til topic, i Photoshop kan man slice bildet opp i deler og lagre det som en html-side. Men den koden bør man kunne modifisere litt selv, ettersom programmet har en lei vane til å lage tabellceller med 1px bredde som ødelegger senere hvis man ikke er påpasselig. Uansett er ikke dette en veldig godt teknikk å bruke, det er bedre å lage slicene og siden manuelt for å få full kontroll. Synes hvertfall jeg Lenke til kommentar
neocore Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 tusen takk for alle svar vet dere forresten om noen tutorials på nettet til photoshop ? jeg forstår at jeg må slice bildet i photoshop, men kan jeg lage tabeller og celler i photoshop eller ? :oops: Lenke til kommentar
dms Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 jeg forstår at jeg må slice bildet i photoshop, men kan jeg lage tabeller og celler i photoshop eller ? :oops: Ja, hvis man velger å lagre som html lager den en tabell. Tutorials for forskjellige grensesnitt o.l. finnes det tusenvis av. Jeg har hørt at det ligger mange på www.google.com www.eyesondesign.net er muligens også en plass å begynne. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Mitt råd er som det ble nevnt før i denne posten: Lag deg en skisse på ett ark. Prøv så å tegne tabell over skissen. Etter dette prøver du å tegne siden i Photoshop. (Husk å vær nøye med pixels og bredder på alt du lager. Noter gjerne ned på skisse arket ditt hvor stort alt er i pixels. Når du er fornøyd med det du har tegnet i Photoshop kan du slice det opp (Det blir mye stygg kode da) Eller du kan eksportere deler av bildet som egene bilder. Hvis du velger å klippe selv starter du f.eks Dreamweaver (4), tegner opp tabellen (Utifra breddeverdiene du noterte ned fra Photoshop) Vipps, har du en KILLER website Lykek til Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hvis du er 1337 så slicer du ikke opp i Photoshop. Da er ImageReady konge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå