CurSe Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Tenkte jeg skulle spille Team Fortress 2 i dag for en gangs skyld, men fant fort ut at det ikke skulle bli en lett sak å få startet spillet. Under de første forsøkene på å få spillet i gang kom jeg inn i selve spillet, men rett før jeg kom inn på en server ble jeg nådeløst kastet tilbake til skrivebordet med en melding om at "You're likely out of OS Paged Pooled Memory". Dette skjedde gang på gang og uten å helt skjønne hva den feilmeldingen betydde så bestemte jeg meg for å oppdatere driverne til skjermkortet siden det ikke hadde blitt gjort på en stund. Lastet ned de nyeste driverne, installerte dem og denne gangen fikk jeg spille litt Team Fortress 2, men nå låste hele datamaskinen seg etter noen minutter. Trodde det var en liten bagatell, men etter en restart så skjedde akkurat det samme. Forskjellen denne gangen var at jeg fikk et glimt av en feilmelding hvor det sto et eller annet om VPU Cover før meldingen forsvant igjen. Har sett en lignende feilmelding før for noen år siden som jeg fikk da jeg skulle spille Doom3 på en annen maskin og da viste deg seg at skjermkortet ikke fungerte som det skulle. Nå sitter jeg og funderer på om jeg må bestille et nytt skjermkort før jeg kan spille igjen, er det noen som vet om jeg kan teste om kortet fungerer som det skal på en eller annen måte? Andre innspill som kan hjelpe meg hadde jeg også satt stor pris på Maskinen fungerer helt fint ellers til film, internett og sånn bruk. Edit: Har nå kjørt Memtest86 og den fant ingen feil. Endret 16. september 2009 av CurSe Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Mest sannsynlig har du enten noe RAM som skurrer eller så har du lite harddisk plass på C stasjonen som alt for mange applikasjoner er forelsket i. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Hadde kun 600mb ledig på C, men jeg slettet litt dilldall og har nå 4gb ledig plass uten at det hjalp noe. Fikk VPU-meldingen igjen og denne gangen klarte jeg å få tatt screenshot av den: Edit: Har nå kjørt Memtest86 og den fant ingen feil. Endret 16. september 2009 av CurSe Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Sakset fra et ATI white paper fra 2003: Why is VPU Recover needed? Hardware crashes may occur when a hardware device and the corresponding software device driver are no longer able to communicate with each other. With Visual Processing Units (VPUs), these crashes may occur when the graphics engine stops responding to display driver commands. In the past, users would normally be forced to reboot their computer, often resulting in lost work and productivity. VPU Recover prevents many of these situations from happening and turn system reboots into a last measure solution. Ser ut som Catalyst-driverne er noe buggy. Du kan jo prøve et søk på "vpu recovery error" og se om du kan finne ut noe mer. Det kan også være verdt å avinstallere all software for grafikkortet og installere drivere på nytt (om du ikke alt har prøvd det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå