FrustoL Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hei, jeg kjøpte meg nylig et Radeon HD 4890 xxx versjon. . Da jeg hadde satt det i så slår jeg på dataen og det som skjer er bare at det blinker med rødt skrift at det er noe feil med strømmen, at jeg må sjekke den.. Jeg har prøvd med en og to 6pins strøm kontakter, uten hell. Men kortet har også en inngang for 8pins kontakt, noe jeg ikke har i strømforsyningen min, er problemet da at jeg må ha både en 6pins og 8 pins kontakt? Mvh Terje. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kortet bør kunne klare seg med 2x6pins. Fulgte det ikke med noen molex til 8 pins med skjermkorter du kan prøve for sikkerhetsskyld? Det kan også være strømforsyningen din som sliter med å levere strøm. Lenke til kommentar
FrustoL Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Kortet bør kunne klare seg med 2x6pins. Fulgte det ikke med noen molex til 8 pins med skjermkorter du kan prøve for sikkerhetsskyld? Det kan også være strømforsyningen din som sliter med å levere strøm. Nei det fulgte kun med en extra 6pins, som man setter i en kontakt liksom.. Tja, strømforsyningen er vel egentlig ikke så gal, det står jo at kortet krever 500w og jeg har 750w.. Lenke til kommentar
iKent Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Rart. Jeg har samme kortet og har 750 watts strømforskyning. burdte virke da:S hvilken strømforskyning har du? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Kortet bør kunne klare seg med 2x6pins. Fulgte det ikke med noen molex til 8 pins med skjermkorter du kan prøve for sikkerhetsskyld? Det kan også være strømforsyningen din som sliter med å levere strøm. Nei det fulgte kun med en extra 6pins, som man setter i en kontakt liksom.. Tja, strømforsyningen er vel egentlig ikke så gal, det står jo at kortet krever 500w og jeg har 750w.. Men hvilken strømforsyning har du? Er forskjell på kvalitetswatt og billigwattene som er oppgitt på de ulike PSUer. Og er kabinettet ditt varmt kan det hende en billig PSU leverer enda mindre en maks oppgitt også. Endret 16. september 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
FrustoL Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Kortet bør kunne klare seg med 2x6pins. Fulgte det ikke med noen molex til 8 pins med skjermkorter du kan prøve for sikkerhetsskyld? Det kan også være strømforsyningen din som sliter med å levere strøm. Nei det fulgte kun med en extra 6pins, som man setter i en kontakt liksom.. Tja, strømforsyningen er vel egentlig ikke så gal, det står jo at kortet krever 500w og jeg har 750w.. Men hvilken strømforsyning har du? Er forskjell på kvalitetswatt og billigwattene som er oppgitt på de ulike PSUer. Og er kabinettet ditt varmt kan det hende en billig PSU leverer enda mindre en maks oppgitt også. Har ei OcZ strømforsyning, vet ikke helt nøyaktig åssen det er men.. Lenke til kommentar
FrustoL Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Ingen som har noen ideer? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 OCZ burde da være kvalitet. Men det kan jo også være feil på den som gjør at den ikke leverer nok. Så det beste er å prøve skjermkortet i en annen maskin og iallefall sjekke at det virker. Lenke til kommentar
FrustoL Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 OCZ burde da være kvalitet. Men det kan jo også være feil på den som gjør at den ikke leverer nok. Så det beste er å prøve skjermkortet i en annen maskin og iallefall sjekke at det virker. Ja trodde også det skulle være det.. Ja må ta og gjøre det, kan jo være en feil med kortet også. . Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg har samme kortet selv, og jeg kan bekrefte at det krever 1 stk 6 pin, og en 8-pin. Selv har jeg en 2.5 år gammel mist 500w strømforsyning med kun 2 stk 6-pin kontakter fra samme kabel. Jeg fikk og problemet som beskrevet over her. Løsning: Kjøp en 6 til 8-pin adapter fra MPX , sett den på 6-pin skjermkortkabelen og plugg inn i 8-pin på kortet. Bruk så den kablen som fulgte med kortet, koble så to stk forskjellige kabeler (som ikke er i bruk) fra strømforsyningen og gjør de om til 6-pin kontakten. Dette har funka kjempefint på den gamle "holken" av en pc jeg har. Lenke til kommentar
FrustoL Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Jeg har samme kortet selv, og jeg kan bekrefte at det krever 1 stk 6 pin, og en 8-pin. Selv har jeg en 2.5 år gammel mist 500w strømforsyning med kun 2 stk 6-pin kontakter fra samme kabel. Jeg fikk og problemet som beskrevet over her. Løsning: Kjøp en 6 til 8-pin adapter fra MPX , sett den på 6-pin skjermkortkabelen og plugg inn i 8-pin på kortet. Bruk så den kablen som fulgte med kortet, koble så to stk forskjellige kabeler (som ikke er i bruk) fra strømforsyningen og gjør de om til 6-pin kontakten. Dette har funka kjempefint på den gamle "holken" av en pc jeg har. Takker for svar da tar jeg og prøver dette Lenke til kommentar
FrustoL Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Tusen Takk for svar breisladd, funket utmerket nå Lenke til kommentar
Agurksalat Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hei, har samme problem med en helt ny PC. Har en Corsair PSU 620W med 8-pins. Har koblet til 8-pin og en 6-pin, men det skjer ingenting når jeg skrur på PCn. Hvis jeg tar ut 8-pin og bare har 6-pin i, så starter i alle fall PCn, men får beskjed om at jeg må koble i 8-pin og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå