Crytrus Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hei. Jeg ønsker meg en billig og helt grei blitz. Har sett på denne Nissin DI466. Lurer på om det er noen som har noen erfaringer med denne? Man kan vel kjøpe sånn synkroniserings kabel til denne? Håper på svar. Lenke til kommentar
Crytrus Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Ingen? Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Ingen? Er nok ikke så mange her inne som har erfaring med denne. Jeg har heller ikke prøvd den selv om vurderte å kjøpe den en stund, men valgte å ikke kjøpe den pga at (jeg tror) den ikke har High Speed Sync - dvs den kan ikke brukes ved raskere lukkertid enn kamerates maks flash-sync. Betyr ca 1/200 - 1/250 for de fleste Canon husene (Nikon kjenner jeg ikke til). Problemet er da hvis du vil eksponere feks himmel riktig utendørs i sollys, den vil bli helt utbrent uten HSS (man kan omgå dette problemet vhja gråfilter da men...) Off-camera sync-kabel får du uansett tak i siden det er skoen som må passe og det skal den jo så lenge blitsen er for riktig kamera-merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå