Gå til innhold

Get internett med egen router

Anbefalte innlegg

Hei har GET internett med demmes eget kabel modem tilkoblet.

Internett fungerer bra rett fra kabelmodem med nettverkskabel til pc.

Men vil jo ha trådløs internett også. Har i den annledning kjøpt en:

Linksys WRT120N.

Kobler da fra ethernet fra kabelmodem til Internett inngangen på Linksysen. Og videre fra ethernett utgangen fra routeren til pc, får da ikke internett men tilgang til routerens configurasjons vindu.

Ser at Internett lampa på routeren blinker og det samme gjør PC dioden på Kabel modemet.

Prøvd å konfigurer litt i routeren, men får ikke noe internett. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags konf har du prøvet deg på?

Jeg anbefaler deg å resette routeren tilbake til fabrikk innstillinger, så setter du opp routeren til å ta imot DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol).

Du må nok kanskje spoofe MAC adressen fra din maskin i routeren, jeg tror enkelte routere trenger dette når de er på CD's nett.

Ellers så er det bare å sette opp kryptering på det trådløs etter det, s¨å skal du være ferdig.

Les manualen som følger med for mer info, eller bruk cd'n som følger med.

Lenke til kommentar
Hva slags konf har du prøvet deg på?

Jeg anbefaler deg å resette routeren tilbake til fabrikk innstillinger, så setter du opp routeren til å ta imot DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol).

Du må nok kanskje spoofe MAC adressen fra din maskin i routeren, jeg tror enkelte routere trenger dette når de er på CD's nett.

Ellers så er det bare å sette opp kryptering på det trådløs etter det, s¨å skal du være ferdig.

Les manualen som følger med for mer info, eller bruk cd'n som følger med.

Da var det løst!

Måtte clone mac'en til pc'en som hadde vært koblet til kabel modemet.

Så etter kloningen inne i linksysen funka alt bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...