langtongting Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Har da satt i sammen en maskin bestående av i7 860, MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3, Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 og et eldre 8800GTS. Alt er satt på plass og sviver tilsynelatende som en drøm, men får ikke bilde på skjermen. Kjenner jeg blir litt matt nå. Nå er gode råd dyre! Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Jeg regner med at du har sjekket og dobbeltsjekket alt av tilkoblinger og at alt sitter godt på plass. Et litt dumt spørsmål, du har satt på strømmen til skjermkortet? EDIT Hører du noen postlyd. Endret 16. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Alt ser slik ut ja. Alle vifter og lyse ser også bra ut.. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Dette hovedkortet har CPU power phase LED. Alle disse lyser, så det skal vel tyde på at noe er i live, eller? Skjermkortet flyttet jeg over fra min forrige PC, så antar det ikke skal ha dødd på veien? Jeg aner ikke hvordan jeg skal begynne å feilsøke. Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) prøv å ta prosessoren ut og inn igjen, og blås forsiktig på sokkelen. når jeg tar ut min cpu kommer det noen ganger ikke bilde på skjermen. viftene og alt går men ikkenoe bilde. EDIT: har du også husket å kople i strømmen til CPU? Endret 16. september 2009 av Bjox Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 du har selvfølgelig i begge strømkontaktene? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Dette hovedkortet har CPU power phase LED. Alle disse lyser, så det skal vel tyde på at noe er i live, eller? Skjermkortet flyttet jeg over fra min forrige PC, så antar det ikke skal ha dødd på veien? Jeg aner ikke hvordan jeg skal begynne å feilsøke. Bgynn med skjermkortet, sett det tilbake i den gamle maskinen og se om det virker. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Skal prøve å flytte tilbake. Vil nevne en ting. Skjermkortet bruker 3-4 sec for å starte opp vifta se etter jeg flytte den over i den nye pc`en. Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Skal prøve å flytte tilbake. Vil nevne en ting. Skjermkortet bruker 3-4 sec for å starte opp vifta se etter jeg flytte den over i den nye pc`en. Du har i power til skjermkortet? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Joda. 6pins koblet til. Nå er det tilbake i denne maskinen og funker fint, så skjermkortet funker. De måtte jo være noe. Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Huh? Funker alt nå? Hva var det? Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Huh?Funker alt nå? Hva var det? Tror han mente at skjermkortet funka Prøvde du det jeg sa i stad? Endret 16. september 2009 av Bjox Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Joda. 6pins koblet til. Nå er det tilbake i denne maskinen og funker fint, så skjermkortet funker. De måtte jo være noe. Da er du et steg lenger. Du vet at skjermkortet virker. Det neste punktet er kablene, har du flere så bytt, en av de kan være dårlig. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Akkurat byttet slotter på ram brikkene og jeg har bilde!!!!! Da er jeg igang. Tusen takk for alle svar og hjelp! Endret 16. september 2009 av langtongting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå