dan83 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 hei jeg har nå tenkt litt og vurderer sterkt å avslutte mitt studie og søke på hærens krigsskole! Noen som har noen erfaringer derfra eller har noe nyttig info? Hvor er skolen forresten? Kan det lønne seg å ta en førstegangstjeneste først, selv om jeg allerede har rukket å bli 27 år? forresten, er det mulig å melde seg inn til førstegangs tjeneste nå til vinteren så deretter søke seg videre til krigsskolen denne våren? Jeg gjorde det litt dårlig på sesjonen for mange år tilbake(på den logiske delen), men jeg regner med at jeg starter med "blanke" ark på opptaket som er neste sommer? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Kravet for å bli tatt opp til Hærens Krigsskole er at du har gjenomført og bestått Befalsskoleutdanning. Så hvis du ønsker Krigsskole må du først søke deg inn på en Befalsskole. Krigsskolen er på Linderud. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Døgnvill: Feil. Du kan søke gjennomgående krigsskole. Da gjennomfører du "befalsskole" (dog tilhører du offisielt sett krigsskolen, og er formelt sett kadett) det første året, med plikter og rettigheter som en BS-elev, men er da garantert plass på KS etter første utdanningsår. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har hørt at Sjøforsvaret hadde en slik ordning tidliger som var tidsbegrenset. Visste ikke om at det var slik nå, hvilke krigsskoler gjelder dette for da? Jeg tror ikke alle har denne ordningen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Jo, alle har denne ordningen. Fra og med FOS 09. Tidligere var dette vanlig i sjø. Fra og med 09 er det mulig i både luft, sjø og hær. Endret 18. september 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå