K4zio Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Hei. Sliter litt med en java-oppgave. Dette er nok meget lett for folk som har programmert med Java en stund, men for meg, er dette veldig vanskelig. :\ Derfor hadde jeg satt pris på litt hjelp! public class PhoneDirectory { public static void main(String[] args) { PhoneDirectory pd = new PhoneDirectory; pd.printNames(”Per”, ”Hansen”, ”12345678”); pd.printNames(”Pål”, ”Jensen”, ”87654321”); pd.printNames(”Espen”, ”Olsen”, ”12348765”); } } Jeg skal fullføre denne, så disse faktaene blir skrevet ut på tre forskjellige rader. Setter pris på den hjelp jeg kan få. Endret 16. september 2009 av K4zio Lenke til kommentar
jossy Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Hei. Sliter litt med en java-oppgave. Dette er nok meget lett for folk som har programmert med Java en stund, men for meg, er dette veldig vanskelig. :\ Derfor hadde jeg satt pris på litt hjelp! public class PhoneDirectory { public static void main(String[] args) { PhoneDirectory pd = new PhoneDirectory; pd.printNames(”Per”, ”Hansen”, ”12345678”); pd.printNames(”Pål”, ”Jensen”, ”87654321”); pd.printNames(”Espen”, ”Olsen”, ”12348765”); } } Jeg skal fullføre denne, så disse faktaene blir skrevet ut på tre forskjellige rader. Setter pris på den hjelp jeg kan få. For det første, du må legge til parametre da du skal instansiere PhoneDirectory. Altså; PhoneDirectory pd = new PhoneDirectory(); Så må du legge ut info om hva denne PhoneDirectory klassen gjør for noe.. har aldri sett den.. Endret 16. september 2009 av jossy Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hvis dette er alt du har av PhoneDirectory klassen må du legge til funksjonen printNames, som tar imot tre strenger som argument. Denne, regner jeg med ut ifra navnet, skal da skrive ut navnet på personen, samt telefonnummeret. Lenke til kommentar
K4zio Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Hvis dette er alt du har av PhoneDirectory klassen må du legge til funksjonen printNames, som tar imot tre strenger som argument. Denne, regner jeg med ut ifra navnet, skal da skrive ut navnet på personen, samt telefonnummeret. Detet er alt jeg har av PhoneDirectory klassen, ja. Det eneste jeg har fått er det jeg skrev i åpningsinnlegget. Så føler meg litt lost, begynte med Java for to uker siden. Ikke mitt beste fag på skolen, for å si det sånn. printNames har jeg ihvertfall kjennskap til. Men kunne fortsatt trengt mer hjelp. Med utenlandsk lærer og engelsk bok er det ikke altfor lett å forstå. Lenke til kommentar
tajto Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg er litt usikker på om jeg forstår hva den oppgaven vil du skal gjøre, men jeg antar at du skal ha et PhoneDirectory hvor du kan legge til og hente ut personer. I oppgaven har du fornavn(String), etternavn(String) og telefonnummer(int). Du trenger altså en klasse som kan inneholde disse. I ditt tilfelle bli det vel det nok en PhoneDirectory klasse. Denne trenger en mulighet for å legge til de tre variablene, som enten kan gjøres ved hjelp av konstruktøren eller en add metode. Ex med konstruktør: public class PhoneDirectory() { variables; PhoneDirectory(String name, String surname, String phoneNumber) { magic; } } Deretter må du implementere en måte å hente de ut på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå