avtrekkeren Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Har 2x GTX 285, og et Asus P5E WS Pro HK (Intel X38-chipset). Dette har ikke SLI-støtte, men har 2x PCIX16-slots. Begge skjermkortene er installert og virker, kjører en skjerm på hver. Derimot får jeg ikke opp noen valg på physx-menyen om å velge hvilket kort som skal gjøre hva, og er usikker på om det i det hele tatt går å kjøre det ene kortet som PPU og det andre som GPU. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
BillyPilgrim Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Fikk ikke til dette på Windows 7 (driverinstallasjon feilet) mens på XP fikk jeg opp valg under Physx i Nvidia control panel hvilket kort som skal kjøre physx. Men hvor mye det hjelper å avlaste Physx på eget skjermkort er jeg usikker på, har ikke testet ennå. Bruker driver 190.62. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Prøvd og kjøre to skjermer på ett kort? kan hende at du ikke får brukt det til dedikert PPU siden det er en skjerm tilkoblet det Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Prøvde begge deler, altså skjermene på étt kort, og skjermene på begge kortene. Jeg fikk også opp valg for physx tidligere, men mener dette har vært borte de siste driverversjonene i Vista, og nå med 190.62 i Win7 som jeg bruker. Det er jo klart at windows "bruker" begge kortene, ellers hadde det jo ikke blitt bilde på den andre skjermen, men det virker å ha en heller merkelig effekt. Kjørte 3DMark Vantage, og fikk 10-20% bedre score i snitt med kun étt kort i maskina, enn jeg fikk med to. Hele poenget med 190-driverserien er å kunne bruke to kort, og dedikere ett av disse til PPU. Jeg har for øvrig ikke kjøpt 2x 285GTX-kort, men jeg fikk det ene tilbake som erstatning for et ødelagt 8800GTX - så det er dumt å ikke få brukt dette edit: jeg har forsåvidt ikke brukt SLI-connector mellom kortene, men regner med at dette kun gjelder dersom man skal kjøre kortene i SLI? Endret 17. september 2009 av KriFos Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Grunnen til at du får 10-20% mindre er for at prosessoren bruker kraft på begge kortene istedenfor at du bare har ett kort den bruker kraft på Og du må ha sli enabled hovedkort for og få sli Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Var i kontakt med nvidia om dette og her er svaret: Yes, you can use two graphics card one as main graphics card and another for PhysX. However, I would like to inform you that GeForce GTX 285 already supports software PhysX therefore, another GeForce graphics card will not give you extra PhysX affect because GeForce 8 series or above graphics cards support software PhysX Therefore, it is not useful to use another graphics card with a GeForce GTX 285 as you are already getting PhysX affect with this graphics card. Ser ut som om jeg får lete etter et nytt hovedkort... Evt selge det ene skjermkortet Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 tror jeg ville gått for ett nytt hovedkort vist jeg hadde hat pengene til det men om det er knapt der så selger du det bare Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Har jo penger til å kjøpe nytt HK men... Jeg har en firekjerners QX9650 og et DDR2-hovedkort som jeg kjøpte februar 2008. Planen min var å kjøpe nytt DDR3-hovedkort + CPU om litt over et års tid, når dette nærmet seg tre år. Kjøper jeg nytt HK nå så blir det jo bare et DDR2-hovedkort, og det føles litt som bortkasta penger :/ Så er det jo bortkasta penger å ha et såpass greit kort bare liggende og slenge også... Kanskje selge begge og heller kjøpe neste generasjons kort fra nvidia eller ati når de kommer. Oh, the choices... Takk for hjelpa uansett Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hvem sa du måtte ha ny cpu for og få ddr3? Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå