Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hei! Lurer på å kjøpe et par Dynavoice F-6 EX høyttalere, med en NAD C315 BEE som forsterker. Tror dere det er en bra kombinasjon? Vil jeg kunne drive høyttalerene for fullt? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Høytalerene har jeg selv, og kan anbefales. Forsterkeren har jeg derimot ingen kjennskap til Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Takk for svar, men er det noen som vet om de vil passe sammen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Håper noen har greie på det, har lyst å kjøpe et anlegg Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Burde ikke være noe problem det der, selv om jeg ville vurdert å legge litt mer i amp og gått opp til 326. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Ok, med den klarer jeg å drive dem bra? Takk for svar forresten Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 326 vil greie jobben bra, selv om du kanskje vil komme lenger med en kraftigere forsterker. Men - 326 spiller veldig bra for pengene, og jeg tror det skal litt til for at du vil savne noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ok. Men er 315 bare boss til de høyttalerene? Har liksom ikke lyst å betale 4 tusen for forsterkeren. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg har marginalt mindre følsomme høyttalere enn de du ser på og langt mindre effekt i forsterkeren. Går fint, det. Riktignok er det ikke gitt av dette at forsterkeren også klarer å kontrollere høyttaleren godt – vil tro det skal gå veldig greit her. Høyere opp i pris er bedre, men verre for lommeboka. Om du sparer inn på forsterkeren og kjøper musikk for pengene er det liten grunn til å angre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jo mer du legger i en god forsterker, jo bedre er det og jo flere valg har du med en eventuell oppgradering. Uansett, forsterkeren klarer å drive F6 bra. Ikke optimalt, men absolutt brukbart. Når det kommer til selve lyden, tilsier mine erfaringer at NAD og Dynavoice F6 er en god match (F6 + NAD C272). Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Det er ikke bare følsomhet som avgjør hvor mye som kreves av forsterkeren. 50w med en massiv strømforsterker er bedre for høyttalerne enn en tulleforsterker som måler 200 watt i én kanal, DIN-tone på 1khz og gjerne med 10 % THD... Men - det holder sikkert, NAD er virkelig en av de bedre når det gjelder korrekt måling av watt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå