Gå til innhold

Ny flatskjerm til leiligheten, vidt bruksområde og gode kildesignal

Gjest Slettet+1234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1234

Jeg leser, spør og graver men bli ikke klokere på hva slag tv jeg bør satse på.. Så jeg prøver meg her.. Kort sagt så er jeg veldig usikker på hva jeg bør satse på. Har kikket på både LCD, plasma og LED-LCD. Samsung har jeg forøvrig gode erfaringer med, men er åpen for alle anbefalinger! Fyr løs!

Prisklasse:

+ / -- 10.000,-

Plassering:

Ca. 2,5 meter fra sofa. Veggfeste.

Kildesignal:

Digitalt bakkenett (RiksTV)

Bruksområder:

Daglig TV-titting med RiksTV

En god del film på DVD og Blu-ray via. PS3.

Noe spilling med PS3-konsoll.

PC vil også bli koblet opp, men hovedsaklig til

fremvisning av bilder etc. (m.a.o. ikke film eller spill).

Endret av Slettet+1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1234
2 og en halv meter unna og en 46"...

har du sett hvordan det vil bli? med dårlig signal så kan du telle pixlene nesten :p

Det hang en 42" Samsung HD-klar plasma på veggen før.. Ingen problem.. Kildesignalene er gode, og med en god tv så skal ikke dette vere noe problem. Er imidlertid åpen for kjøp av en 42", men noe mindre enn det er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234

Som sagt, og som NiRaM sier her, 46" burde ikke være noe problem. MEN jeg er mer interessert i en god 42" fremfor en dårlig 46"/50". Men for å ikke spore helt av her; hva bør jeg satse på? LCD eller plasma? Samsung eller LG? Noen som har et forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234

Jeg heller faktisk mer og mer til Panasonic og Phillips, men det er et hav av produkter på markedet så det er svært vanskeli å finne en TV som skiller seg ut i mengden.

Jeg har imidlertid fattet stor interesse for Philips 42" LCD-TV i 8000-serien (42PFL8404H), selv om 42-tommeren i 7000-serien også virker ut som et godt kjøp (42PFL7674H). Prismessig ligger de svært likt, så hva er egentlig hovedforskjellen på de to (Unntatt "Ambilight")? Og har Panasonic noe "bedre" i samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...