Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC, hva ville du betalt?

Anbefalte innlegg

Hei, har fått tak i en gammel multimediaPC som forhandler ikke har fått solgt og derfor får jeg en god pris. Prisen vil jeg ikke si da dere skal få uttale dere selv, desverre er det litt begrenset informasjon.

Prosessor: E6300, 1,86 GHz

Minne: 1 Gb

Harddisk: 320 GB

Skjermkort: GeForce 7600 m/256 RAM

Annet: DVI, USB VISTA

Dette er en ferdigPC som leveres med liggende kabinett, ettermontering av flere harddisker er ikke mulig.

Har også ett par små spørsmål i tillegg.

Har en PC fra før av med BluRay ROM og lurer på om jeg kan putte den i den nye PC-en og beholde fronten på den gamle slik at det ikke vises. Altså har frontene en standard festemekanisme?

Vil gjerne bruke mitt gamle skjermkort siden det har HDMI, er det mulig å bytte? Det er altså ett billig skjermkort jeg har fr før, kostet 6-700 kr for nesten 2 år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, jeg ville ikke i utgangspunktet gitt mer enn max 1000 kroner for noe i den klassen.

Å bytte ut skjermkortet skal vel gå greit, forutsatt at det er samme spor (er vel snakk om PCIe, alderen tatt i betraktning). Er kabinettet vanlig eller lavprofil?

Hehe, takker for svar.

PC-en jeg har fra før er av MicroATX format og ett stående men lavt kabinett, høyde og bredde er nesten lik.

Ett viktig spørsmål er egentlig om denne prosessoren klarer å spille av Full HD video, har du noen formening om det?

Lenke til kommentar

Hva jeg ville betalt kommer mest ann på hvilket kabinett det er, er det et brukbart og pent desktopp med plass til m-atx og med standard atx psu plass, ville jeg kunne gådd over kr 1000,-, da slike kabinett er dyre. Innmaten og et vanlig matx kabinett er jeg ening i at rundt kr 1000,- høres omtrent greit ut.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Takker for svar folkens, trodde ikke den var såpass dårlig egentlig men hadde mine mistanker når en MediaPC kommer uten HDMI og med Scart.

Prisen de forlangte var 3000 kr og de var ikke villige til å fire en krone der... svindel enkelt og greit.

Så da ble det nok ikke den.

Men har uansett veldig lyst på ny PC som klarer 1080p og som har liggende kabinett så jeg får plass til den under TV-en uten at HiFi-en må ommøbleres av den grunn.

Så jeg vurderer da å selge min gamle PC og lurer på hva den er verdt.

CORSAIR Powersupply 450W, 120mm Vifte, 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin (CMPSU-450VXEU)

GEIL 2GB 5300 DDR2 667MHz Value 5-5-5-15 Brush Aluminum (GX22GB5300LX)

INTEL CPU Core 2 Duo E7200 2.53GHz S-775 1066MHz 3MB "Wolfsdale" Boxed (BX80571E7200)

MSI GeForce 8500GT 256MB DDR2, PCI-Express, DVI, HDMI, Heatsink (NX8500GT-MTD256EH/D2)

THERMALTAKE Blue Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, Socket 775/ 754/ 939/ 940 (CL-P0257)

THERMALTAKE LanBox Lite Sort, sidepanel med vindu (Uten Strømforsyning) (VF6000BWS)

WESTERN DIGITAL Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM (WD5000AAKS)

ASUS P5GC-MX/ GBL, Intel 945GC Socket 775, microATX (P5GC-MX/GBL)

Sony Nec Optiarc BLU-RAY BD/ DVD-ROM SATA 2XBD 8XDVD 24X CD RETAIL IN (BDU-X10S)

Trenger ikke noe iherdig regning på hver minste detalj men kom med den prisen dere tenker på i farten, en rettferdig pris for begge parter.

PS! Eventuelt tips til ett liggende kabinett som passer til disse delene som er av god kvalitet.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Fanden også, er liksom ikke i humør til å hjelpe en med en Intelrigg, men men, spesifikasjonen på gammelriggen din er gode nok i massevis for 1080 film.

Så det du trenger er et HTPC kabinett, med plass til standard psu. Så du slipper unna med å kjøpe et HTPC kabinett , Noen av disse skulle være bra, sjekk at de tar standard ATX psu, og standard DVD spiller og ikke skal ha slimline. Vet ikke hvor langt skjermkortet ditt er , så sjekk at det er dypt nok. Og husker ikke høyden på cpu kjøleren din, sjekk også at høyden på kabinettet gir rom for cpu, kjøleren du har,

Lenke til kommentar
Fanden også, er liksom ikke i humør til å hjelpe en med en Intelrigg, men men, spesifikasjonen på gammelriggen din er gode nok i massevis for 1080 film.

Så det du trenger er et HTPC kabinett, med plass til standard psu. Så du slipper unna med å kjøpe et HTPC kabinett , Noen av disse skulle være bra, sjekk at de tar standard ATX psu, og standard DVD spiller og ikke skal ha slimline. Vet ikke hvor langt skjermkortet ditt er , så sjekk at det er dypt nok. Og husker ikke høyden på cpu kjøleren din, sjekk også at høyden på kabinettet gir rom for cpu, kjøleren du har,

Kjempefint, takker så mye for svar. En del sjekkpunkt jeg ikke hadde tenkt på selv, heldigvis har vi da ett forum med hjelpsomme medlemmer til tross for at jeg kjører Intel.

PS.

Har det ikke kommet en ny prosessorserie fra Intel nå der billigste utgave banker det dyreste og beste noensinne fra AMD :)

Lenke til kommentar

Å hold tåta på deg med I7 og I5 :dontgetit:

Men selv en Intel bruker har noen intligente meneskelige trekk. Så her har du et rimelig og pent HTPC kabinett som ikke står i prisguiden.

Brukbart mediakabinett til kr 499,-

Og så bør du ta deg en tur til Amentio og bestille 2 av disse for utblåsing bak

Nok engang sjekk om cpu kjøleren din og skjermkortet ditt passer inn der.

PS, og det finnes faktisk endel ting som top modellen PHII965 banker I7 på selv om de er sjeldne, og PH II har et lite overtak på I5 750 på ganske mange spill.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Å hold tåta på deg med I7 og I5 :dontgetit:

Men selv en Intel bruker har noen intligente meneskelige trekk. Så her har du et rimelig og pent HTPC kabinett som ikke står i prisguiden.

Brukbart mediakabinett til kr 499,-

Og så bør du ta deg en tur til Amentio og bestille 2 av disse for utblåsing bak

Nok engang sjekk om cpu kjøleren din og skjermkortet ditt passer inn der.

Takker... blir nok til at jeg bestiller det kabinettet i morgen :thumbup:

Til tross for lav pris så det brukbart ut.

Angående Intel vs AMD kunne jeg sikkert sagt noen trøstens ord om at AMD (hahaha) kommer sterkt tilbake (knis) men det (LOL) tviler jeg sterkt på....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...