Oscar2107 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hei. jeg har et problem med maskinen min. Det er at lyd fra høytaleren starter å hakke når maskinen tenker. F.eks. om jeg hører på spotify eller itunes vil musikken starte å hakke om jeg åpner en internet-side. Jeg har ingen anelse om hvorfor dette skjer. Jeg har IKKE dedikert lydkort. jeg bruker det intigrerte lydkortet i asus p6t hovedkortet mitt. Takker for svar. Om det skulle ha noe å si så har jeg en relativt god maskin med en i7 prosessor, 6gb ddr3 ram. Takker for svar, evt kommentarer om det er noen opplysninger jeg ikke har fått med. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 hvor mye av pcen resurser er i bruk når den "tenker"? Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Prosessorbruken ligger en kort stund på rundt 30-60% når jeg åpner nye internettsider og applikasjoner og lignende. For deretter å synke ned til 1-3%. da hakker ikke lyden lenger. Om jeg kjører uTorrent vil prosessoren alltid ligge på 10%-20% da vil lyden hakke konstant. RAMen ligger jevnt på 2 - 2.5 gb hele tiden av 6gb totalt (ddr3) Jeg har en intel i7 prosessor med 2.67 x 4 gHz hastighet. Så maskinen burde strengt tatt ikke hatt noe problemer med å spille av musikk bare fordi jeg surfer på internett.... edit: det varierer litt hvor mye prosessoren blir lastet før musikken begynner å hakke, men når den smyger seg opp til 25%-30% starter lyden alltid å hakke. Noen ganger skal det ikke mer til enn 15% virker det som. Jeg er helt sikker på at dette ikke har noe med nettverket å gjøre Endret 16. september 2009 av Oscar2107 Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Sjekket etter gule trekanter i enhetsbehandling? Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Ingen gule trekanter, og driveren er ikke mer enn en måned gammel ettersom jeg kjøpte maskinen for en måned siden og instalerte drivere da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå