Gå til innhold

Endelig fått vannkjølingen min på nett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynnte bra med plexi tanken...

Men alle de skjøtene og slikk, var lite pent må jeg si !

Pluss at jeg ville nok ha kjøpt den nyeste GPU kjøleren fra Swiftech istede for den du bruker, sikkert ikke mye forskjell, men men :wink:

Lenke til kommentar

Nå er bildene laget mindre så det skal være lettere å laste sida.

Jeg har ikke og kommer ikke til å ha vindu i PC'en min, så utseende er ikke min topp prioritering.

Det jeg har av skjøter og ventiler er av praktiske grunner.

På trykksiden, ut av tanken, har jeg et T kryss, en ventil mot radiator og en ventil som ikke normalt er tilkoplet noe. Grunnen til dette er at hvis jeg skal tømme systemet kopler jeg på en slange til den ventilen som er tom, stapper denne slangen ned i en flaske e.l., åpner denne ventilen, stenger ventilen mot radiatoren og starter pumpa. Da pumpes tanken tom og jeg kan ta av slangene på tanken uten søl.

På "sugesiden", inn til tanken, har jeg en lik kopling. Denne er til påfylling. Siden lufta må ut når jeg fyller på ble det problematisk å fylle inn i tilkoplingen jeg har på toppen. Da måtte lufta ut samme vei som jeg fylte på og det ble masse søl når lufta kom i form av utbrudd som kastet vannet ut av trakten. Det jeg nå gjør er at jeg kopler til en hjemmelaget trakt som passer inn i fittings til den ledige ventilen, åpner opp for lufting på toppen av tanken. Når jeg får modifisert trakten til også å slippe ut luften vil jeg fjerne denne koplingen.

Siden jeg er helt ny på dette området fikk jeg Microplex til å annbefale litt utstyr og det var de som valgte MCW372. Jeg tror ikke jeg kommer til å bytte med det første da jeg ikke trenger noen ekstrem kjøling, jeg gjør dette for å få en rolig PC og for eksperimentet sin del.

Lenke til kommentar

Litt av grunnen til at jeg gikk for AC 240 istedenfor AC 120 er at jeg også skal bygge om PSU til vannkjøling + HD.

Noen som vet om det finnes lukkede HD kjølere for HD'er på 10 000rpm?

De fleste er bare opp til 7 000, men så lenge tempen holder seg nede er det vel ikke noe problem.

Det kan vel være vanskelig å finne kjølere til SCSI U160 disker uannsett.

Lenke til kommentar

Vannkjølingen var bra den. Fin tank.

Må bare si at du har en forbanna god musikk smak. Du har diverse plakater, jeg har faktisk et par av de samme(led zepplin plakaten og SP plakten ) tja... hm.. ser du spiller gitar, det gjør jeg også, jeg har også en les paul. Jeg har også samme høytalere som deg. hehe

Følte meg nesten som hjemme! :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...