Isvarmt Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det har seg nemlig slik at de som eier leiligheten jeg bor i er borte på ferie... Routeren de har de satt opp fungerer slik at man må manuelt legge inn mac adressene til pcer som skal koples til nettet,....for et elendig system. Jeg har en nettverkskabel som går til laptopen min og den virker fint. Routeren deres er satt opp med min mac adresse. Men for noen dager siden... gikk jeg å kjøpte ps3, self virket ikke online pga MAC -_-, leste at det gikk ann hvis man kjøpte ruter og klone mac adressen til pcen min, slik at man kan fordelele internett fra routeren til ps3 og pc. Jeg kjøpte router i dag, koplet den opp satte den på samme mac adresse som pcen min restartet pcen og ruter men selfølgelig ikke noe nett på pcen. Hva i huleste kan være galt her da? Takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Du må koble kabelen fra huseier til internettporten (WAN) på din router. Videre må du sjekke at det ikke er samme subnett på begge sider (LAN & WAN på router). Har du 192.168.1.x på lan og wan vil det bli problemer med å få internett. Du bør i såfall logge inn på router og endre til f.eks 192.168.0.x. Det siste du kan sjekke er at routeren din henter ipadresse automatisk (DHCP) på WAN. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Jeg har koplet til nettverskabelen fra huseier til wan port i loggen står det dette mange mange ganger The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side. Internet communications will be disabled until you have changed the LAN side addressing to resolve the problem. Tusen Hjertelig takk for hjelpen håper du kan hjelpe meg videre .) Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Fikk det akuratt til TUSEN TUSEN Takk...bøyer meg i støvet lol skiftet ip og WALLA hehe nice! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ja, det stod jo i feilmeldingen at det var konflikt. Fint du fant ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå