Gå til innhold

TV til 10. 000kr, trenger råd

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg en TV til uka og jeg trenger noen råd.

Jeg er ikke så veldig kjent med de forskjellige begreper når jeg skal kjøpe meg en TV.

Hva betyr det at responstid er 1:50 000 ? Er det best med lav eller høy responstid?

Jeg skal bruke 10tusen kr på en TV og jeg er ikke sikker på hva jeg skal se etter og hvilket merke som er best og slikt.

Jeg hadde tenkt meg enten 42" eller 46"

Men jeg skal ha best mulig bildekvalitet også ;)

Takker for alle gode råd

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville egentlig forholdt meg til en LCD skjerm hadde jeg vært deg. Man har Sharp sine forholdsvis nye LED skjermer. Billedkvalitet på disse er helt ekstremt bra. Har 52" selv, og er målløs.

40" er dog kun 50hz, men ligger på en pris rundt 10k.

Ellers ville jeg sett på LG 42lh4000 og 47lh4000. To gode skjermer som er fullHD og såklart 100hz. Philips 42pfl7674 er en veldig god skjerm og. Fåes til under 10k.

Endret av Chosiso
Lenke til kommentar
Da er 40 tommer nok, 46 blir i største laget. W5500 fra sony er nok beste alternativ, løp og kjøp for det blir mindre og mindre igjen!

Kommer ann på person til person, jeg sitter 2 m unna og har 50" og den funker veldig bra. Vet allerede nå at jeg hadde angret ekstremt hvis jeg hadde valgt noe mindre.

BTW får man bedre utnyttet HD jo større TV man har

54494d1252526088-hvor-stor-tv-burde-jeg-kjope-avstanderlcd.jpg

Lenke til kommentar

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/...er-2372028.html

Dette er under 1 år siden, og testvinneren var 40v4000. Dvs en av forgjengerene til w5500, samt at det er en noe "nedstrippet" modell av W5500 som du ser på. Nå har jeg aldri sett en W5500 til den prisen før, og jeg har sjekket så og si alt av priser på den i norge før. TV'en har nydelige farger og et ekstremt skarpt bilde. Anbefales på det varmeste. Samsungen har jeg ikke sett så jeg skal ikke si noe om den.

Lenke til kommentar

Elkjøp selger tven, men de har den garantert ikke på lager og jeg tviler på at den står framme. Beste alternativ er vel å reise til Oslo og gå på et sonysenter. Da får du kanskje norges beste service hvis noe skal være galt med den. Noe som er tvilsomt i og med at det ekstremt sjelden er noe galt med sony tver. Og har du sony-dvd/blue-ray spiller kan du bruke begge disse med en fjernkontroll gjennom Braviateknologien. Is nice

Endret av cFc
Lenke til kommentar
http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/...er-2372028.html

Dette er under 1 år siden, og testvinneren var 40v4000. Dvs en av forgjengerene til w5500, samt at det er en noe "nedstrippet" modell av W5500 som du ser på. Nå har jeg aldri sett en W5500 til den prisen før, og jeg har sjekket så og si alt av priser på den i norge før. TV'en har nydelige farger og et ekstremt skarpt bilde. Anbefales på det varmeste. Samsungen har jeg ikke sett så jeg skal ikke si noe om den.

Jeg har den KDL40V4000,kjøpte den i desmber i fjor og er knall fornøyd med den så jeg tror ikke W5500 er noe dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...