Gå til innhold

Hva betyr level på gearet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det er et Superior item eller et dårlig epic item.

Itemlevelen indikerer hvor det dropper fra og hvor bra det er. 200 er blåeheroics ting/epic heroics ting og Naxx10/voa10/OS10.

213 er hva man kaller en "epic" og som faktisk teller på epic achivementen. Disse dropper fra OS25/naxx25/Malygos10(tror jeg?) Voa25.

219 er ToC HC epics og Ulduar 10 og også malygos 25 tror jeg.

Og sånn går det oppover 226=Ulduar25 osv osv. De nyeste nå er vel 245 eller noe sånt i de nye trial raidsene.

Lenke til kommentar
At det er et Superior item eller et dårlig epic item.

Itemlevelen indikerer hvor det dropper fra og hvor bra det er. 200 er blåeheroics ting/epic heroics ting og Naxx10/voa10/OS10.

213 er hva man kaller en "epic" og som faktisk teller på epic achivementen. Disse dropper fra OS25/naxx25/Malygos10(tror jeg?) Voa25.

219 er ToC HC epics og Ulduar 10 og også malygos 25 tror jeg.

Og sånn går det oppover 226=Ulduar25 osv osv. De nyeste nå er vel 245 eller noe sånt i de nye trial raidsene.

Var en rimelig dårlig forklaring. Itemlevel har ikke noe å si på kvaliteten til itemet ( superior, epic osv ) men heller hvordan stats den har.

Kvaliteten på itemet ( fargen ) vil si at et item som f.eks er grønt med ilevel 50 vil være dårligere en superior med ilevel 50 som igjen er dårligere en epic ilevel 50.

Stats på et item er bestemt av ilevel.

Et itemlevel av ilevel 200 har 200 poeng å bruke på stats. Hvor mye hver enkelt stat koster har du under. Det vil si at et item som bare hadde ren attackpower med ilevel 200 ville hatt 400 attackpower.

Armor 0.07 (1/14)

Armor Penetration 0.14 (1/7)

Attack Power vs (demons, beasts, undead) 0.33

Ranged Attack Power 0.40

Spell Healing 0.45 (5/11)

Attack Power 0.50

Spell Damage vs (demons, beasts, undead) 0.55

Blocking Value 0.65

Stamina (Burning Crusade items only) 0.67 (2/3)

Spell Damage (One school) 0.70

Spell Damage (All Spells) 0.86 (6/7)

Magic Penetration 0.80

Magic Resist (One school) 1.00

Primary Stat (STR, AGI, INT, SPI) 1.00

Stamina (non-Burning Crusade Items only) 1.00

Combat Rating (Any) 1.00

Regen per 5 sec (Health or Mana) 2.5

Magic Resist (All schools) 2.5

Damage Shield 3.15

Stealth Skill 2.00

+1 Stealth Level

Det er en god del mer som ligger bak for å kalkulere endelig stats. Som f.eks hvilket slot itemet har ( våpen, shoulders, chest etc ) men du skjønner sikkert basics.

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke se på det sånn. Kommer fullstendig av på hvordan stats er fordelt ( Bruk Greatness trinkets som eksempel. Den er ilevel 200 )

Sunwell er bare 164 og du ville sagt den var kjempebra.

En dårlig epic vil være en som har stats dårlig fordelt i forhold til ilevel ( f.eks plate med masse stam og spirit )

Lenke til kommentar
At en item med iLvL 200 er dårlig er jeg uenig i.

Jeg spiller shaman (Elemental) og går fortsatt med Denne (Har cleared U25+ToC25). For min del trenger jeg ikke intelect og stamina for å øke dpsen min, men derimot haste/spellcrit/spellpower øker dpsen min betraktelig

selv om det finnes unntak

Les!

Posten din ble postet mens jeg skrev min post,

se på tidspunktene :)

Lenke til kommentar
At en item med iLvL 200 er dårlig er jeg uenig i.

Jeg spiller shaman (Elemental) og går fortsatt med Denne (Har cleared U25+ToC25). For min del trenger jeg ikke intelect og stamina for å øke dpsen min, men derimot haste/spellcrit/spellpower øker dpsen min betraktelig

selv om det finnes unntak

Les!

Posten din ble postet mens jeg skrev min post,

se på tidspunktene :)

Aha, ok!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...