Gå til innhold

noen som gir bort / selger valper i finnmark?


Anbefalte innlegg

har lyst på en liten doggy dog, men kjenner ikke så mange som driver med det bortsett fra en som har masse huskyer og elghunder, som jeg har jobbet mye med, så jeg har erfaring liksom. men tror ikke husky er helt riktig for meg... tenkte på enten en dobermann eller noe lignende de er så fine.. han jeg kjente som hadde noen av disse har desverre flyttet sørover.. ta kontakt hvis du er innteresert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det rett ut hørtes det her veldig lite gjennomtenkt ut, og Dobermann burde du nok slå fra deg med en gang.

 

Dobermann er ikke noe å leke med, men en potensielt farlig hund i gale hender. Det er en krevende rase som jeg ikke tror du har kompetanse til å håndtere.

 

Hunder med jaktinstinkt (husky, elghund, settere) er generelt ikke å anbefale, du jakter vel heller ikke?

 

Ville ikke gått for en vokter, som f.eks. Dobermann, heller. Se for deg en vakthund du har mistet kontrollen over. Hva med å begynne med en enklere rase, det er nok å ta av?

 

Ellers er ikke diskusjon.no stedet å spørre om noen har, eller kjenner noen som selger eller gir bort hund. Vet du i det hele tatt hvilke egenskaper du vil at hunden skal ha? Har du tenkt å bruke hunden til noe?

 

Først må du undersøke grundig hvilke raser som passer deg/dere, deretter gjøre research på oppdrettere. Ikke bare finne en tilfeldig hund på Finn og ta den utelukkende fordi den var søt/kul og billig.

 

Hvor gammel er du, skal du ha ansvar for denne hunden alene? Jeg tror du har en lang vei å gå.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
For å si det rett ut hørtes det her veldig lite gjennomtenkt ut, og Dobermann burde du nok slå fra deg med en gang.

 

Dobermann er ikke noe å leke med, men en potensielt farlig hund i gale hender. Det er en krevende rase som jeg ikke tror du har kompetanse til å håndtere.

 

Hunder med jaktinstinkt (husky, elghund, settere) er generelt ikke å anbefale, du jakter vel heller ikke?

 

Ville ikke gått for en vokter, som f.eks. Dobermann, heller. Se for deg en vakthund du har mistet kontrollen over. Hva med å begynne med en enklere rase, det er nok å ta av?

 

Ellers er ikke diskusjon.no stedet å spørre om noen har, eller kjenner noen som selger eller gir bort hund. Vet du i det hele tatt hvilke egenskaper du vil at hunden skal ha? Har du tenkt å bruke hunden til noe?

 

Først må du undersøke grundig hvilke raser som passer deg/dere, deretter gjøre research på oppdrettere. Ikke bare finne en tilfeldig hund på Finn og ta den utelukkende fordi den var søt/kul og billig.

 

Hvor gammel er du, skal du ha ansvar for denne hunden alene? Jeg tror du har en lang vei å gå.

 

hey hey hey, ikke tro jeg er helt grønn. jeg har jobbet MYE med huskyer OG dobermann oppigjennom årene, hos naboen, på ett kollektiv, og har passet på dobermann hunder før for kompiser mange ganger, og jeg kjenner mange som kan hjelpe meg å ta vare på denne hunden som har hatt hund selv, som ofte kommer innom... jeg er 21 år, og bor på en svær gård på landet, så jeg har ikke tenkt å få meg en chihuahua, hvis det er det du mener, og jeg har ikke bruk for en arbeidshund heller. jeg trenger en hund jeg identifiserer meg med og som kan holde meg med selskap, it just so happens dobermann er favoritten min og har vært det ihvertfall 4 år.. skjønner at det er all in good spirit, men du kan spare meg for moralpreknen :p men diskusjon.no er kanskje som sagt ikke beste plassen å legge ut annonser

 

og også som sagt, er det ikke utelukket med noen andre raser enn dobermann, jeg bare påpeker at jeg er fullt kapabel til å ta vare på store hunder. takk

Endret av person
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...