Gjest trallalalalal Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg har et problem. Jeg er sammen med en utrolig mann. Jeg elsker han veldig høyt, og har det fint med han. Men problemet er at han er litt "barnslig". Jeg er bare 20, men er veldig rolig for alderen. Drikker ikke, liker å gå turer eller finne på noe gøy isteden for å sitte å se tv eller sitte å spille dataspill. Der er vi rake motsetninger, og derfor er jeg usikker. Han spiller data ganske mye.. Eller, hele tiden faktisk, og dette plager meg. Når jeg tenker på fremtiden ser den jo ikke lys ut. Så til problemet: Jeg har blitt småforelska i en venn jeg har kjent de siste 6 årene. Han er 24. Fantastisk person, med interesser som meg. Han liker å være aktiv, og hater å sitte inne hele tiden. Følelsene for vedkommende har alltid vært der, men blusset opp nå.. Så jeg lurer på hva dere ville gjort? Burde jeg gå for den safe å være sammen med kjæresten min, eller satse på noen med samme interesser? Ikke si at jeg ikke elsker kjæresten min, for det gjør jeg. Jeg har bare begynt å tenke på fremtiden min. Lenke til kommentar
Inglebert Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ta det opp med kjæresten din. Gi ham en sjanse til å forbedre seg. Gjør han ikke det, kan du vurdere å gå fra ham. Det ville jeg gjort iallefall. Lenke til kommentar
Gjest trallalalalal Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 har pratet om det i et halvt år nå.. men han tror ikke at det er noe alvorlig med det. Lenke til kommentar
Inglebert Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ta det opp skikkelig! Si at du er lei av å ha det slik, og at du faktisk vurderer å gå fra ham! Om han da ikke tar det alvorlig, er han vel ikke noe å satse på..? Lenke til kommentar
Gjest trallalalalal Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nei. Men jeg er av den at jeg ønsker det om noen få år.Han vil derimot ikke gifte seg eller få barn før han nærmer seg 30. Han er 20 nå. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert rundt informasjon om seksuelle forhold samt helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
MathiasT-S Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Sikkert mye jeg ikke er klar over men du sier han er barnslig fordi han spiller dataspill og sånn...? Lenke til kommentar
Gjest trallalalalal Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg mener det å bruke hele dagen (når han kommer hjem fra skolen til han legger seg) på dataspill, når han er så gammel som han er. Han sosialiserer seg ikke med andre, og han stenger alle ute, samt prioriterer slike "raid" foran å gjøre noe med meg eller andre. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Jeg mener det å bruke hele dagen (når han kommer hjem fra skolen til han legger seg) på dataspill, når han er så gammel som han er. Han sosialiserer seg ikke med andre, og han stenger alle ute, samt prioriterer slike "raid" foran å gjøre noe med meg eller andre. Si til han at han får velge mellom dataen og deg, da blir det nok saker Endret 16. september 2009 av Mompen Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Sex nekt er et god virkelimiddel for å hjelpe han til å bruke mindre tid på PC-en Men jeg ser problemet. Vist han ikke klarer å ta det alvorlig og heller vil spille data enn å være med deg så kan det jo ike gå. Du må gjøre det helt klart hva som står på spill før du evt. går fra ham i alle fall. Så slipper begge å lure. Lenke til kommentar
MathiasT-S Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg mener det å bruke hele dagen (når han kommer hjem fra skolen til han legger seg) på dataspill, når han er så gammel som han er. Han sosialiserer seg ikke med andre, og han stenger alle ute, samt prioriterer slike "raid" foran å gjøre noe med meg eller andre. Åhja raid hehe, må være World of Warcraft ja. Wow addiction er en kjent sak dessverre. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 som det blir nevnt her, så får du bare be han velge mellom dataen og deg. Jeg var fortapt i WoW i nesten 4 år, inntil jeg innså selv hvor mye jeg faktisk gikk glipp av. Han kommer til å innse det selv en dag, men bedre å gi han et Wake-up call og få litt fortgang i det Skal love deg han velger deg og ikke dataen... Lenke til kommentar
Gjest trallalalalal Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hvordan skal jeg gå frem da? Jeg har jo prøvd ved flere anledninger, og sagt " Om du ikke begynner å gå bort fra datamaskina så gidderjeg snart ikke mer" osv. Det er jo som om han har tatt igjen øra sine. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hvordan skal jeg gå frem da? Jeg har jo prøvd ved flere anledninger, og sagt " Om du ikke begynner å gå bort fra datamaskina så gidderjeg snart ikke mer" osv. Det er jo som om han har tatt igjen øra sine. Så hvorfor henger du ennå hos han da??? Dere har tydligvis lite til overs med hverandre å gjøre ihenhold til prioriteringer, so why bother, just leave him. Lenke til kommentar
Inglebert Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Du høres så forsiktig ut, hadde det vært meg hadde jeg vært forbannet. Har du ikke behov for å få ut litt irritasjon? Jeg vet selvfølgelig ikke hvordan samtalene deres er, men hvis ørene hans er stengt til og med NÅR du står og snakker, da ville jeg blitt skikkelig sinna. Pakk sakene dine å dra en ukes tid da? Bo til en venninne eller lignende. Så får du se hvordan han reagerer på at du er borte. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 PC er nok dessverre ikke noe som kan ansees som barnslig! Men jeg skjønner at du går lei, jeg selv hadde ikke orket å date ei Wow jente pågrunn av den vanedanede hobbyen det er! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 WoW er ekstremt vanedannende ja, men jeg kan garantere deg at det ikke vil vare evig. Var selv godt inn i dette spillet for noen år tilbake (med seriøs raiding 4-5 ganger i uken fra etter jobb til leggetid), og hadde mange rundt meg som også var det. Alle gikk lei til slutt og har avsluttet kontoene sine. Det er et spørsmål om tid, men hvor lenge du skal vente er det bare du som kan svare på. For meg høres det ut som du må ta et oppgjør med han, og faktisk holde det du sier. Gi han valget, og si at nå får han bestemme seg. Skjerper han seg ikke, så holder du deg unna han i noen uker, helt til han innser tabben sin, og gir opp WoW for å få ting til å fungere med deg. Kanskje han har lukket ørene sine mtp disse tiltalene dine om å skjerpe seg, rett og slett fordi ingen av de har hatt noen konsekvenser enda? Gi han en grunn til å slutte, og ikke bare tomme ord. Lykke til Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) hvis han ikke bare går rett over på et annet spill da? som mange av de jeg kjenner gjorde. Husker når wow tok av, nesten alle jeg kjente satt med det 24/7, i dag er det bare de det er noe galt med som spiller av de jeg vet om... Endret 17. september 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Gjest trallalalalal Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 hvis han ikke bare går rett over på et annet spill da? som mange av de jeg kjenner gjorde. Husker når wow tok av, nesten alle jeg kjente satt med det 24/7, i dag er det bare de det er noe galt med som spiller av de jeg vet om... Det er akkurat det han gjør!! Når han tar pause fra wow, begynner han med fotballspill. Men ja, jeg er forsiktig. Jeg har jo prøvd, men jeg liker ikke å eksplodere i sinne. Aldri vært skikkelig sint. Jeg tar det opp med han, han står å nynner å later som han ikke hører meg, også sier jeg "herregud, voks opp", og går. Men, jeg tror jeg skal prøve å gi han et ultimatium, og flytte en uke. Det kan jo forsåvidt fungere. Tusen takk for rådene så langt iallefall. :-) Det hjalp veldig. Og jo, vi har jo alle de samme interessene når man ser bort fra dataspillinga. Før han begynte for fullt hadde vi det fantastisk. Men nå har han spilt i et år som en gal, så nok er vel nok! Og det er ikke så lett å bare "dra fra han" eller drite i han som mange av dere sier. Et forhold på 3 år er ikke akkurat noen filleting. Jeg er vel litt tøffel også. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 hvis han ikke bare går rett over på et annet spill da? som mange av de jeg kjenner gjorde. Husker når wow tok av, nesten alle jeg kjente satt med det 24/7, i dag er det bare de det er noe galt med som spiller av de jeg vet om... Det er akkurat det han gjør!! Når han tar pause fra wow, begynner han med fotballspill. Men ja, jeg er forsiktig. Jeg har jo prøvd, men jeg liker ikke å eksplodere i sinne. Aldri vært skikkelig sint. Jeg tar det opp med han, han står å nynner å later som han ikke hører meg, også sier jeg "herregud, voks opp", og går. Men, jeg tror jeg skal prøve å gi han et ultimatium, og flytte en uke. Det kan jo forsåvidt fungere. Tusen takk for rådene så langt iallefall. :-) Det hjalp veldig. Og jo, vi har jo alle de samme interessene når man ser bort fra dataspillinga. Før han begynte for fullt hadde vi det fantastisk. Men nå har han spilt i et år som en gal, så nok er vel nok! Og det er ikke så lett å bare "dra fra han" eller drite i han som mange av dere sier. Et forhold på 3 år er ikke akkurat noen filleting. Jeg er vel litt tøffel også. Jaja folk har vært sammen lenger enn dette, hatt hus sammen barn sammen store utgifter som boliglån og billån osv, og alikevel, går det ikke så går det ikke. Da er utveien å forlate hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå