sfenne Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det virker som Windows 7 automatisk "tinter" bakgrunnsbildene man setter - slik at de blir ufyselige lyse og fargemessig sett helt annerledes enn originalen. Går det an å slå av dette? Har søkt meg ihjel på internett, uten hell. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Alt tyder på at det ikke gjør det. Har du screenshots? Lenke til kommentar
malcite Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) hmm, merkelige greier. Sikker på at det ikke er noe med kalibering av skjerm eller skjermkort instillinger eller no? Windows krever som regel litt mer justeringer for å gjengi et bilde rett siden windows er mer rettet mot fleksibel maskinvare i motsetning til f.eks mac hvor det er en wizard å vips alt ferdig. Litt offtopic det siste der, men bare for å illustrere Endret 16. september 2009 av malcite Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Tviler på at problemet ligger i maskinvaren. Men det du sa ga meg en idé; ta en titt på skjermdriver-innstillingene. Se om det er noe automatisk fargekorreksjon eller lignende. Lenke til kommentar
malcite Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Har iallefall lagt inn Win7 nå å til meg så blir bildene bare skarpere å klarere ser det ut som. Kjørte Xp før så det er omtrent som å sitte ved en ny maskin Men ingen tint altså, bare skarpere klarere farger her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå