Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst]Fjerne maling fra klær

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått maling på mine sko og en bukse

Hvordan skal jeg fjerne de?

Det er vannmaling tror jeg og den var ikke tør når jeg fikk på meg. Jeg har ikke hatt tid og nå må jeg fjerne det. Hva bør jeg bruke. Har testet whitesprit eller tennvæske men det går ikke vekk. Det er utendørsmaling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannmaling er vannbasert oljemaling er oljebasert/whitespiritbasert.

Får du oljemaling på deg bruk whitespirit har du fått vannmaling holder den med vann.

Er det tørt når du skal vaske det av sier jeg bare lykke til.

men du kan prøve og våtne det godt og skvis på med masse såpe elelr zalo og finn en stålbørste etc og gni hardt som faen på det lenge.

Sølte selv oljemaling på mine nye 1300,- kroners nudi jeans for et par uker siden og selv med ole maling gikk det av. Skrapa med en spis gjenstand så gikk maling flekken bort.

Du må bare være kreativ og prøv alt, spess spisse ting.

Lenke til kommentar
Vannmaling er vannbasert oljemaling er oljebasert/whitespiritbasert.

Får du oljemaling på deg bruk whitespirit har du fått vannmaling holder den med vann.

Er det tørt når du skal vaske det av sier jeg bare lykke til.

men du kan prøve og våtne det godt og skvis på med masse såpe elelr zalo og finn en stålbørste etc og gni hardt som faen på det lenge.

Sølte selv oljemaling på mine nye 1300,- kroners nudi jeans for et par uker siden og selv med ole maling gikk det av. Skrapa med en spis gjenstand så gikk maling flekken bort.

Du må bare være kreativ og prøv alt, spess spisse ting.

ok jeg har fått av på buksa. Brukte salmiakk og det gikk av men virker ikke på skoa. Brukte t-skje til å fjerne.

Lenke til kommentar
Prøv en nål eller en skarp pinsett.

Og så prøver du og lissom prike ut malings flekkene.

ok skal prøve nå med en nål

går ikke men jeg bruker sånn man skraper hæler med. tror det heter filer. og da får jeg vekk fargen men den gjør stoffet mykere.

Lenke til kommentar

Se på malings spannet til malingen.

Så skal det stå åssen malingen er blandet, løst ut eller hva det heter.

Altså vann/olje/akryl/whitespirit - basert osv.

Åssen løsemiddel malinga er i. Huske ikke så mye av det for og være ærlig, men hvertfall så står det på baksiden enten det står vannbasert, løst opp i vann, vannblandet så skjønner du at det er vann og ikke olje :)

Derfor kan du ikke male med vannbasert hvis det regner, for da ville malingen bare rent av veggen. Hadde du malt med olje ville det ikke hatt noen betydning om det begynte og regne. Hadde det regne et olje løsemiddel om whitespirit ned fra himmelen hadde malingen rent av veggen.

Men om du får maling på tekstil så er det like jævelig og få av uansett hva du bruker, men om du bruker whitespirit på vannbasert så sløser du med penger for det har akuratt lik effekt som vann :)

Så det er bare og gni i vei med stålbørste og en hau med såpe det er min erfaring hvertfall :p

Legger ved et malings spann som eksempel på hvordan du ser åssen base det er:

post-161044-1253114400_thumb.jpg

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Hei

Jeg har fått maling på mine sko og en bukse

Hvordan skal jeg fjerne de?

Det er vannmaling tror jeg og den var ikke tør når jeg fikk på meg. Jeg har ikke hatt tid og nå må jeg fjerne det. Hva bør jeg bruke. Har testet whitesprit eller tennvæske men det går ikke vekk. Det er utendørsmaling

Vannmaling er vannbasert oljemaling er oljebasert/whitespiritbasert.Får du oljemaling på deg bruk whitespirit har du fått vannmaling holder den med vann.Er det tørt når du skal vaske det av sier jeg bare lykke til.men du kan prøve og våtne det godt og skvis på med masse såpe elelr zalo og finn en stålbørste etc og gni hardt som faen på det lenge.Sølte selv oljemaling på mine nye 1300,- kroners nudi jeans for et par uker siden og selv med ole maling gikk det av. Skrapa med en spis gjenstand så gikk maling flekken bort.Du må bare være kreativ og prøv alt, spess spisse ting.

ok jeg har fått av på buksa. Brukte salmiakk og det gikk av men virker ikke på skoa. Brukte t-skje til å fjerne.

du kan bruke neglakkfjerner for å fjerne maling fra sko har jeg lest, har ikke prøvd selv da. lykke til! :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...