Lungemannen Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 skal se tv på pc og ta opp på pc-en. Jeg har Tvkort selv. Det er absolutt ikke poeng å ta opp tvprogram på pc! Når jeg har valgt ut de beste kompressorene for å ta opp, ender jeg opp med rundt 30 megabyte pr MINUTT! Det blir helt ræva kompresjon. (Har TerraTec cinergy 600) Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har Tvkort selv. Det er absolutt ikke poeng å ta opp tvprogram på pc! Når jeg har valgt ut de beste kompressorene for å ta opp, ender jeg opp med rundt 30 megabyte pr MINUTT! Det blir helt ræva kompresjon. (Har TerraTec cinergy 600) Da foreslår jeg at du prøver litt til. Jeg kan ta opp med 1MB i minuttet knirkefritt på en Pentium III 500, med bra kvalitet. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Da foreslår jeg at du prøver litt til. Jeg kan ta opp med 1MB i minuttet knirkefritt på en Pentium III 500' date=' med bra kvalitet.[/quote'] Hvordan får du til det? Hval slags kompressorer bruker du? Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Hvordan får du til det? Hval slags kompressorer bruker du? Sist jeg tok opp på PIII-maskina brukte jeg DivX 5.02 (Pro-bundle). Prøv å stille på de forskjellige innstillingene til codecen, i tillegg er det unødvendig å ta opp i "max" skjermstørrelse. Sett den til f.eks. 1/2 eller 1/4 i Terratec-programvaren. Jeg ville gått metodisk fram og stilt alt på minimum, økt sakte til du får det forholdet mellom kvalitet størrelse som er best for den codecen. Slik kan du sammenligne hvilken codec som blir best. Hvis du får til å bruke f.eks. XVid så kan den være interessant å prøve. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 jupp! kjøpte meg cinergy 400 fra terratec. virker som bare det! har oxo prøvd å ta opp litt. det går bra. tok opp en musikkvideo. endte op på ca. 50 Mb, som er omtrent samme størrelse man får dersom man laster ned fra nettet. men, ja. en ting. har ikke fått noen permanent kabel til rommet ennå. derfor ligger det en 20 m kabel fra stuen til mitt rom. kan dette ha noen effekt på signalet? det er ingen skjøter på den 20 m kabelen... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 jupp! kjøpte meg cinergy 400 fra terratec. virker som bare det! har oxo prøvd å ta opp litt. det går bra. tok opp en musikkvideo. endte op på ca. 50 Mb, som er omtrent samme størrelse man får dersom man laster ned fra nettet. men, ja. en ting. har ikke fått noen permanent kabel til rommet ennå. derfor ligger det en 20 m kabel fra stuen til mitt rom. kan dette ha noen effekt på signalet? det er ingen skjøter på den 20 m kabelen... ja, du vil kanskje miste litt effekt på det men det skal være såppas lite at du ikke merker det tror jeg, men noe mister du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå