Prusk Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Noen som vet hvordan disse yter i forhold til hverandre, eventuelt hvorfor Athlon koster langt mindre? Har Phenomen noe som forsvarer at den er 50 % dyrere? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Fant en fin og lang artikkel om dette her. Kanskje ikke så spesifikt, men uansett. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Googlet phenom vs athlon og fikk samme testen. Leste ikke gjennom hele, men antok det var snakk om 45nm Phenom vs 65nm Athlon. Så vidt jeg kan se ut i fra prisguiden er Athlonen nå 45nm. Ser de har en mikroartikkel på itavisen om prisen. Vi får vel en avskrift på hw.no om et par dager. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Googlet phenom vs athlon og fikk samme testen. Leste ikke gjennom hele, men antok det var snakk om 45nm Phenom vs 65nm Athlon. Så vidt jeg kan se ut i fra prisguiden er Athlonen nå 45nm. Ser de har en mikroartikkel på itavisen om prisen. Vi får vel en avskrift på hw.no om et par dager. Her er 3 tester av Athlon II X4 opp i mot både Phenom II og Intel. Tom's Hardware Anandtech X-bit Labs Anandtech sier blant annet "At the same clock speed the Athlon II X4 should offer roughly 90% of the performance of a Phenom II X4." Edit: la til litt Endret 16. september 2009 av BAT Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Leste et sted at athlon II x4 ikke har l3-cache, og at dette er negativt dersom du skal spille, men jeg vet ikke hvor stor innvirkning det har i realiteten. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Leste et sted at athlon II x4 ikke har l3-cache, og at dette er negativt dersom du skal spille, men jeg vet ikke hvor stor innvirkning det har i realiteten. Fra X-bit labs konklusjon av Athlon II x4 "But unfortunately, we can't disregard the fact that the absence of L3 cache memory is limiting their performance quite significantly in a number of applications. Office work, image editing and 3D games are typical tasks where Athlon II X4 look way weaker than their Phenom II X4 counterparts. And these are the tasks where the new CPUs are defeated by the junior Core 2 Quad solutions. I believe it is a question that only you yourselves can answer judging by your needs and preferences whether low price of the new AMD solutions makes up for their low performance of in all these cases." Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Her er en flott test! De tester en athlon II x4 630 mot en underklokka phenom II x4 for å se akkurat hvor mye l3-cache har å si. http://www.firingsquad.com/hardware/amd_pr...mance/page4.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå