Finkelstein Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Hei, Pcn min starter med en gang jeg setter inn kabelen i psu'en hva kan dette komme av? Jeg faar ikke signal i skjermen heller. Jeg kan ikke skru pcn av eller paa, paa den normale maaten, men jeg maa dra ut kabelen.(sorry engelsk tastatur) Setter pris paa kjapt svar. Endret 16. september 2009 av Finkelstein Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 mulig bios er satt i wake onlan Lenke til kommentar
Finkelstein Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Hei takk for svar.. kan du forklare litt naermere? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Når skjedde dette? Gjorde du noe spesielt i forkant av at dette skjedde for første gang? Kan det være en litt dårlig av/på-knapp som har satt seg fast på noe vis? Har du prøvd å sette på strøm til PSU uten å ha i Powerswitch-kabelen i HK? Mvh Håkon Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Wake on LAN??? Nei, det er heller Power On funksjonen etter strømbrudd som står aktivert (Sjekk i BIOS - Les manual om nødvendig) Alternativt har du kortslutning i PowerOn ledningen til hovedkortet. (feilkoblet start eller resetknapp ?) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nei, det er heller Power On funksjonen etter strømbrudd som står aktivert (Sjekk i BIOS - Les manual om nødvendig)Alternativt har du kortslutning i PowerOn ledningen til hovedkortet. (feilkoblet start eller resetknapp ?) Hadde det vært kortslutning i powerknappen ville PC slått seg av og på hele tiden. Har mere tro på den første teorien om Power on etter strømbrudd. Lenke til kommentar
Finkelstein Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Når skjedde dette? Gjorde du noe spesielt i forkant av at dette skjedde for første gang? Kan det være en litt dårlig av/på-knapp som har satt seg fast på noe vis? Har du prøvd å sette på strøm til PSU uten å ha i Powerswitch-kabelen i HK? Mvh Håkon Jeg byttet skjermkort, PSUen royk da jeg tror skjermkortet krevde mer strom enn hva PSUen kunne bidra med, kjente en rar lukt, viftene sluttet aa funke i PSUen saa jeg kjopte en ny en.. Denne PSUen funker som den skal surrer og gaar.. alt av vifter og lys i pcn gaar og er som vanlig, men problemet er som skrevet i forste post, pcn min starter med en gang jeg kobler til PSU kabelen i PSUen, faar ikke bilde i skjerm heller. Det samme skjer om jeg tar ut skjermkortet, den starter med en gang. Vanligvis maa du jo fysisk trykke paa "Paa" knappen for aa starte pcn.. Jeg vil ogsaa legge til at dette har aldri skjedd for jeg byttet skjermkort og PSUen royk. Endret 16. september 2009 av Finkelstein Lenke til kommentar
Finkelstein Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Noen som vet hva problemet kan vaere? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Har du sjekket BIOS-innstillingene som nevnt ovenfor eller har du ikke? Lenke til kommentar
Finkelstein Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 nei det har jeg ikke da jeg har lite peiling paa hvordan jeg gjor det.. hvordan gaar jeg frem? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hadde det vært kortslutning i powerknappen ville PC slått seg av og på hele tiden. Nope, iallefall ikke på alle maskiner. hadde en maskin på jobben dær powerknappen låste seg inne om man trykket for hardt. pc'en startet å gikk som den skulle den, kunne tillome slå den av. men måtte pelle ut knappen med ett skrujærn eller noe for å kunne slå den på igjenn. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Feilquote Ja, det er nok forskjeller ute å går. Har opplevd det samme som deg på en eldre pc, men på min nyeste pc slår den seg på og av (1 gang). Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 nei det har jeg ikke da jeg har lite peiling paa hvordan jeg gjor det.. hvordan gaar jeg frem? Dette varierer fra maskin til maskin - det finnes ikke noe enkelt svar som gjelder for alle. Når du slår på maskinen har du noen sekunder på deg til å trykke på en spesiell tast. Gjør du det, så vil maskinen vise deg BIOS Setup-skjermbildet istedenfor å begynne å (prøve å) starte Windows. BIOS'en inneholder mange forskjellige undermenyer der du kan konfigurere maskinen på mange ulike måter, deriblant fortelle maskinen hva den skal gjøre "når strømmen kommer tilbake". Denne spesielle tasten kan være 'Delete', F2, F10, osv. Her må du nesten sjekke brukerhåndboken for maskinen (eventuelt for hovedkortet). Hvis du skriver hvilken maskin du har er det kanskje noen her som vet akkurat hva du skal trykke på for å komme inn i BIOS. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Hvis han ikke engang får bilde så kan det vel by på problemer å komme inn i og sjekke BIOS. Det spørs om det ikke kan ha skjedd en skade på HK`et da PSU`en røyk f.eks. Er du sikker på at du har koblet de tynne ledningene som går til powerknappen, resetknappen, hd-led og power-led osv riktig? Prøv å dra ut alle disse i første omgang og sjekk om den slår seg på med en gang du setter inn strømledningen da. Hvis den ikke gjør det kan du bare kortslutte de to pinnene til pwr ledningen med et skrujern f.eks for å sjekke om den da slår seg på (og forhåpentligvis fungerer). Har du forresten husket og koble til alle ledninger ellers riktig? Det er jo endel ledninger og huske på når man bytter strømforsyning. Som f.eks den kvadratiske powerkontakten til PCI-E bussen i tillegg til hovedstrøm kontakten. Og evt. ekstra strømledninger til skjermkortet. Endret 18. september 2009 av _ziggy_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå