Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Har akkurat kjøpt pc i deler....

Anbefalte innlegg

:oops: Hjeelp!! :oops:

Kan noen hjelpe meg??

Jeg har akkurat satt sammen en pc kjøpt på komplett.no

Jeg hadde veldig problemer med å instalere windows men klarte det etter å ha tatt ut den ene ram brikka.

Men nå driver PC'en å skrur seg av veldig ofte... :cry:

Dette er PC'ens komponenter: - AsusA7N8X Deluxe

- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB

CL2,5 ECC

- AMD Athlon XP2800+

Er det noen som har hvert borti noe lignende og vet hva som må gjøres hadde jeg blitt kje,pe glad hvis noen gadd å svare.... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den skrur seg av litt forskjellige ganger. noen ganger får jeg ikke en gang skrudd på før den er død, andre ganger får jeg akkurat kommet meg inn på internett.... det er fryktelig irriterende :(

kan det vere noe feil med rammen?

Lenke til kommentar

prøv å sett ram brikkene i slot 1 og eller i 1 og 2.Så aktiverer du dual channel.Sett de i 2 og 3 så er du helt sikker på å aktivere dual channel.

Prøv å legg inn nyeste bios an8d1004.

Legg inn alt av update det kan hjelpe osv....

Lenke til kommentar

Sjekk at du ikke har sølt goop noen plasser på cpu'en. Jeg hadde sølt litt nanotherm blue over broene på min T-Bred 2200+ , og selv om det står at den ikke skal lede strøm gikk problemene bort når jeg tok bort den lille klatten som lå på cpu-kanten. Noen ganger fikk jeg knapt startet den, andre ganger bootet den i windows osv. Meget ustabilt...

Lenke til kommentar
Sjekk at du ikke har sølt goop noen plasser på cpu'en. Jeg hadde sølt litt nanotherm blue over broene på min T-Bred 2200+ , og selv om det står at den ikke skal lede strøm gikk problemene bort når jeg tok bort den lille klatten som lå på cpu-kanten. Noen ganger fikk jeg knapt startet den, andre ganger bootet den i windows osv. Meget ustabilt...

Det høres ut som det samme som meg, men prosessoren er vel ikke øderlagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...