Gjest medlem-98070 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Leter etter en Caravelle T3 (87-91 mod) med Syncro, helst diesel. Har ofte kommet over T3-er med 1,9 TDK motor. Hva betyr egentlig TDK, hva står det for? Er det snakk om en bestemt motor er flere? På en av bilene sto det at det var motor fra Passat, noen som vet hvilken motor det er snakk om? Evt. hvilke andre motorer kan det være? Originalt så finnes det kun 1,6 TD l4 til T3... Bør jeg unngå å kjøpe en T3 med uoriginal motor? Blir alltid litt skeptisk når jeg ser sånt, men en bil jeg vurderer ble nylig EU godkjent med 1,9 TDK. Endret 16. september 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Regner med at det er lettere og få tak i 1,9 enn 1,6TD, den er vel litt sterkere også. Disse bilene er jo ikke akkurat kjent for skuddsikkert motor og drivverk så at det er mange 1.9 forundrer meg ikke. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er det vanligst med en motor hentet fra passat da isåfall? 1,9 TDK er litt mer vanlig blant syncroer, men blant vanlige caraveller er det klart flere 1,6TD. Håper noen kan svare meg på de andre spørsmålene også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå