Mr_Sunde Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg lurer på om det er noen som har peiling på om det er noen fare å koble serieporten på 2 pc'er i paralell? Jeg skal koble opp 2 CNC maskiner som skal kunne styres av 2 pc'er og tenkte å slippe unna med 2 kabler fra pc'ene til maskinene. Tanken er å koble 1 switchboks på hver pc som gjør at du kan velge hvilken maskin du skal overføre data til. Disse kan da i praksis settes sånn at begge pc'ene sin serieport blir koblet til samme kabel. Er dette trygt for pc'ene? Se tenkt kabling under. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det vil ikke skade, RS-232 er ganske robust. Men det vil ikke fungere. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Min praktiske erfaring sier også at RS-232 drivere tåler mye. Tviler sterkt på at du vil klare å sakde dem med å koble to maskiner mot samme motaker. Det eneste som vil gå galt er at ingen av maskinene vil klare å snakke med CNC maskinen. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Da er det ikke noe problem. I utgangspunktet så skal pc'ene kobles til hver sin CNC maskin, men ha mulighet for å styre den andre ved behov. Det er ikke sånn at de skal stå koblet mot samme maskin, bare at det kan komme til å skje at de samtidig er koblet mot samme maskin. PC'ene står på samme kontor så da tipper jeg dette går greit. Takker for svar. Endret 18. september 2009 av Mr_Sunde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå