Gå til innhold

Dell support - min tilbakemelding: ros


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal ikke diskutere på at Dell er dyrt. I fjor kjøpte jeg en Dell XPS M1530 til knappe 9000 kroner.. Dyrt som pokker og kunne helt sikkert fått det billigere et annet sted. Hvorfor kjøpte jeg hos Dell? Jeg hadde hørt at de har en god service på flere fora. Jeg vil heller bruke bittelitt ekstra og være sikker på korrekt service. Så da PCn begynte å tulle seg i august var jeg spent på hvordan det kom til å gå med Dell.

 

Jeg snakket med nettpersonell hos Dell i over en måned, sikkert. Vi var litt frem og tilbake for å lokalisere problemet og jeg tok en del tester. Men vedkommende jeg snakket med var alltid hyggelig innstillt uansett hvor mye dumt jeg måtte spørre om (og det kan bli en del). Jeg fikk også svar rimelig kjapt, i løpet av få timer. Han spurte faktisk om jeg hadde mottatt forrige svar etter at jeg hadde glemt å svare en uke, god oppfølging ihvertfall.

 

Jeg kjørte til slutt en OCCT test som viste at temperaturen gikk rett opp til nesten 90 grader etter 1 minutt, deretter avsluttet OCCT testen på egen hånd på grunn av varmeproblemer. Da jeg kjørte diagnostics via oppstartsverktøy (F12 under oppstart) slo maskinen seg rett og slett av under CPU testen. Den ble da varm nok... Dell bestillte dermed rimelig fort en avtale med en tekniker som skulle komme hjem og skifte hovedkort, prosessor og heat sink.

 

Det var bittelitt tull med deler som manglet og slikt. Fredag skulle de komme, onsdag kom de, jeg klager ikke så veldig. Måtte jo være hjemme fredag og det var litt irriterende. Jeg sa jeg hadde anledning, så var jo greit for meg, men uansett så blir man bittelitt misfornøyd. Jeg ble oppringt mandag og de avtalte nytt møte tirsdag. Hørte ingenting fra de tirsdag, men onsdag morgen, da ringte de igjen og kom etter en kort times tid. Teknikeren var kjapp med skiftet og stakk igjen etter en halvtimes tid.

 

Nå fungerer laptopn helt ypperlig. Holder seg stabil på 60 grader under OCCT testen. Ligger på 30-40 idle.

 

Alt i alt; Dell var kjappe med å respondere på mails. Jeg spurte om mye, de gjorde sitt beste for å komme med tydelige svar. Da problemet ble identifisert ble det avtalt om tekniker på dagen og jeg fikk skiftet hardware etter noen få dager (ta med at det var over helgen og problemet beskrevet over. Ellers ville det tatt 1 dag om varene var inne). De tok fulle ansvar og alt gikk knirkefritt. Man kan gjerne si at "selvsagt tar de ansvar, det går på garanti", men jeg har vært borti nok kundesupport som prøver å legge skylden over på kunden. Det var alltid svært hyggelig folk jeg snakket med, både på nett, over telefon og på hjemmebesøk. Tror ikke jeg har snakket med en så hyggelig bergensk dame per telefon som hun jeg snakket med på mandag. Hun formelig strålte..

 

Det er med andre ord ikke bare problemer som blir postet på forum, her kommer ihvertfall jeg med ros til kjapp, vennlig og god service fra Dell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Supporten deira er slettes ikkje verst nei. :)

Iallefall ikkje på XPS serien.

 

Eg har óg ein XPS på skulen, og dei har fiksa mykje. Særdeles raskt. Men det vil underforstått seie at eg har hatt særdeles mykje trøbbel med maskinen.

Og det gjeld heile klassen, der alle har same maskin. Så eg vett ikkje heilt eg, la oss berre seie at det jaggu trengs óg.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en god del kontakt med Dells support som bedriftskunde, her har deres service stort sett vært upåklagelig. Så det er godt å se at de gjør en god jobb på privatmarkedet også. Forøvrig er det bra at noen skryter når de får god service også, da forumet inneholder mer enn nok av saker hvor folk gir strykkarakter til kunderservice - det er flott at vi får nyansert bildet litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...