Bergenser88 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hei! Jeg lurer bare på en enkel ting. Vi skal lage en reklamekampanje for gsport.no for å øke salget i nettbutikken. Vi får da beskjed om at vi skal finne forslag til rekllamekampanje og begrunne forslaget til budskapet. Men jeg forstår ikke helt hva som menes med budskap i denne sammenheng når det er snakk om en banner med produkter? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det som drar mest salg er om Gsport annonserer et produkt til latterlig lav pris. Det er ingen tvil om at vi som forbrukere er suckere for 50 - 70 og 90% avslag. Men dette er ikke noe de kan gjøre og håpe og overleve. Så da må man som regel pakke inn produkter inn i et budskap. Appelerer til målgruppen og friste dem med et produkt de vil ha. Og bare si "Snowbard - 4990 kr" holder ikke. Det samme produktet kan pakkes inn i et budskap om: "Ny Burton modeller kommet inn - fra 4990 kr". Det forteller meg at det ikker de samme fra i fjor og er jeg snowboard interesert så vil jeg kanskje se hva som er nytt og klikke. Eller budskapet kan appelere til foreldre: "Perfekte julegaven til tennåringer, Burton snowboard fra 4990 kr". Eller budskapet kan appelere til nybegynnere: "Burton starter pack til 4990 på G-sport.no" osv osv osv. I et marked hvor produkter er uendelig må man skille sitt produkt ut med et budskap som når frem. AKIRA Lenke til kommentar
Bergenser88 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Tusen takk. Dette var til veldig god hjelp. Forstår det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå