Gå til innhold

Markedsføring og reklame


Bergenser88

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer bare på en enkel ting. Vi skal lage en reklamekampanje for gsport.no for å øke salget i nettbutikken.

 

Vi får da beskjed om at vi skal finne forslag til rekllamekampanje og begrunne forslaget til budskapet.

 

Men jeg forstår ikke helt hva som menes med budskap i denne sammenheng når det er snakk om en banner med produkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som drar mest salg er om Gsport annonserer et produkt til latterlig lav pris. Det er ingen tvil om at vi som forbrukere er suckere for 50 - 70 og 90% avslag. Men dette er ikke noe de kan gjøre og håpe og overleve.

 

Så da må man som regel pakke inn produkter inn i et budskap. Appelerer til målgruppen og friste dem med et produkt de vil ha. Og bare si "Snowbard - 4990 kr" holder ikke.

 

Det samme produktet kan pakkes inn i et budskap om: "Ny Burton modeller kommet inn - fra 4990 kr". Det forteller meg at det ikker de samme fra i fjor og er jeg snowboard interesert så vil jeg kanskje se hva som er nytt og klikke.

 

Eller budskapet kan appelere til foreldre: "Perfekte julegaven til tennåringer, Burton snowboard fra 4990 kr".

 

Eller budskapet kan appelere til nybegynnere: "Burton starter pack til 4990 på G-sport.no"

 

osv osv osv.

 

I et marked hvor produkter er uendelig må man skille sitt produkt ut med et budskap som når frem.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...