Gå til innhold

Elkjøp packard bell bærebar, god nok til 11 åring?

Anbefalte innlegg

Jentungen min blir 11 år denne måneden.

Hun har spart selv av alt hun har fått av gaver, og små jobbet for hele familien, siste 2 årene.

Har nå spart opp, kr 2500,-

Bør jeg annbefale denne til henne, og kanskje legge i de siste 500 kronene.

(gir henne en tung jobb.)

Vet at du får mest for pengene i klassen 5000-6000 kr, men dette blir for dyrt for en 11 åring, som skal spare opp selv.

Men vil jo ha en hun kan bruke en stund.

Elkjop pc: 2999

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...ll-easynote-765

eller denne til 3333 kr

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...d-bell-easynote

har dere andre forslag bare si ifra,

setter pris på tilbakemelding

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesifikasjonsmessig så gir den easynote til kr 3333,- meget gode spesifikasjoner og er absolutt og anbefale ovenfor den andre. Har faktisk nesten samme spes som min HP pavilion DV5 som jeg betalte 5500 for 4 md siden. Dog vet jeg ikke om det er noe annet som trekker ned, skjerm, støynivå, byggekvalitet osv.

Men spesifikasjonsmessig er det MEGET bra til den prisen. Fordelen med den rimligste vil nok være endel lengre battritid, og det burde være lavere støyniva på den rimligste. Men ytelsesmessig er den ikke i nærheten.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

For en 11 åring er nok den til 3333 best, da er det ihvertfall mindre sannsynlig at du får en for treig pc. Bruksområdet utvider seg veldig fort for en 11 åring, og dette må du ta med i beregningen....??

Blir pcen utelukkende brukt til bare windows baserte ting, surfing, msn, facebook og meget lette programmer\spill hadde jeg tatt den til 2995, og spart penga. (evnt brukt pengene på 2gb ram til)

Du burde seriøst vurdere en trygghetsavtale, da en typisk 11 åring ikke behandler ting veldig pent. (mistet i bakken, knust skjerm, væskeskade på tastatur, brukne usb porter, kjeks i cdrom, osv osv..)

Er uhellet ute, mister man ihvertfall ikke penga sine, da selvforskyldt uhell i denne prisklassen overstiger verdien på hele maskinen meget kjapt. 2 år virker rimelig, og mest sannsynlig blir denne pcen byttet ut om 2-3 år typisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå kjøpt pc,ENML61B771NDC til 3333 ( er satt opp til 3999 nå)

og må si meg veldig fornøyd.

Virker god, har hdmi og alt av utganger, og pen finnish.

Ellers anngående forsikringen, hoppet jeg over elkjøp sin og ringte mitt eget forsikrings selskap, tegnet en verdi forsikring der, som koster 180 kr i året, og dekker alt, av skader, og tyveri, glemme den på bussen.

Egen andelen er kun på 500 kr, og den gjelder så lenge man ønkser. 10 år om man vil.

Endret av ulv666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...