Gå til innhold

Valgets kval (Radeon 9800 pro)


Anbefalte innlegg

Skal ha meg Radeon 9800 pro

 

Saphire eller Hercules?

 

Hercules kommer alltid senest med sitt kort (vil det si de har litt bedre kort?)

 

Hercules har også 1 fullversjon spill som bundle, kobberkjøling og blå led i viften, men er det noe jeg har oversett som teller mye her?

 

Noen som vet noe negativt/positivt om disse......hadde tenkt å gå for Hercules sitt i og med at jeg først kjøper nå og at Hercules nermest er tilgjenngelig samtidig som Saphire sitt.

 

Ti lsyvende og sist er jo disse kortene nesten lik i ytelse er de ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge kortene skal være like og er bygget av ATI (BBA).

Hercules har bedre utseende og bedre kjøling. Kjølingen er viktig.

 

Hercules kortet koster ikke 5200,- men ca 4200,-.

Kortet kommer i morgen hos Komplett.no.

 

Jeg valgte Hercules -- har bestilling inne.

 

 

LØP Å KJØP

John Kr

Lenke til kommentar
Kan jo sette apertune sizen (ett eller annet) på 128 mb da....da "låner" radeon kortet minne fra system minnet mitt om det skulle bli nødvendig......ville ikke det funke bra da?  

 

Vil ikke Hercules Radoen 9800 pro 128 mb kunne kjøre 6xAA , 16xAF ganske så flytende?

 

Kommer jo helt ann på hva du spiller...

Lenke til kommentar
Begge kortene skal være like og er bygget av ATI (BBA).

Hercules har bedre utseende og bedre kjøling. Kjølingen er viktig.

 

Hercules kortet koster ikke 5200,- men ca 4200,-.

Kortet kommer i morgen hos Komplett.no.

 

Jeg valgte Hercules -- har bestilling inne.

 

 

LØP Å KJØP

John Kr

 

Mente 4250 kr.. må ha bommett på knappen :oops:

Lenke til kommentar
Bestiller meg et Hercules Radoen 9800 pro 128 mb kort.

jeg gjør det samme, nå har jeg ventet lenge nok på en oppgradering, og GF2 GTS går ut av vinduet snarest.

 

Dessuten er det anbefalt og sette AGP aperture size til halvparten av systemets ram, men det er ingen vits i å sette det til over 256mb. (sorry, men jeg kan ikke backe opp denne påstanden, da det er utrolig lenge siden jeg hørte det, så jeg er ikke 100% sikker

Lenke til kommentar

Slabbedasken:

Nå har du opprettet ÅTTE tråder de siste dagene som omfatter ditt kjøp av et Radeon 9800pro kort.

 

Greit nok at du vil være sikker på hva du kjøper, men du trenger ikke lage ny tråd hele tiden. Har sett litt på trådene, og de dukker jo raskere opp enn jeg får byttet undertøy.

 

Kan ikke du gjøre litt søk på nettet av tester dersom du er så usikkert på dette kjøpet ditt? Du driver jo bare med et passivt og meget defensivt kjøpsatferd. Søk litt på egenhånd dersom du vil ha svar. Les litt, og ikke forvent at alle brukere her skal legge seg på knær og gi deg et kortfattet sammendrag av det du ikke selv gidder å lese deg til.

 

Husk alltid www.GOOGLE.com er din venn :wink:

Lenke til kommentar
Greit nok at du vil være sikker på hva du kjøper, men du trenger ikke lage ny tråd hele tiden. Har sett litt på trådene, og de dukker jo raskere opp enn jeg får byttet undertøy.

 

Og hvor ofte vil det være?

en gang i måneden? :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Kan jo sette apertune sizen (ett eller annet) på 128 mb da....da "låner" radeon kortet minne fra system minnet mitt om det skulle bli nødvendig......ville ikke det funke bra da?  

 

Vil ikke Hercules Radoen 9800 pro 128 mb kunne kjøre 6xAA , 16xAF ganske så flytende?

 

Kommer jo helt ann på hva du spiller...

 

Og hvilken oppløsning man kjører.

 

Dessuten er det anbefalt og sette AGP aperture size til halvparten av systemets ram, men det er ingen vits i å sette det til over 256mb. (sorry, men jeg kan ikke backe opp denne påstanden, da det er utrolig lenge siden jeg hørte det, så jeg er ikke 100% sikker

 

Mer video minne man har jo mindre AGP minne trenger man. 64MB aperture size holder vanligvis lenge når man har et 128MB kort. Det er vel det ATI selv anbefaler.

Lenke til kommentar
Greit nok at du vil være sikker på hva du kjøper, men du trenger ikke lage ny tråd hele tiden. Har sett litt på trådene, og de dukker jo raskere opp enn jeg får byttet undertøy.

 

Og hvor ofte vil det være?

en gang i måneden? :lol::lol::lol:

 

 

minst en gang om dagen. :yes:

 

Forresten var vel den kommentaren meget forutsigbar. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...