Mez Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Denne har jeg til rett over 800 kr. så må være snakk om feilprising tenker jeg. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Tror ikke det er snakk om feilprising. Kan også love deg at det ikke er butikkene som ønsker å lure deg (det er ikke slik de fungerer, rett og slett). Grunnen til at prisen gikk ned nå er at Norek har fått disse inn til en mye lavere pris enn GNT (en annen populær distributør), som ser ut til å være den eneste distributøren som har disse på lager for øyeblikket. I stedet for å vise den tilgjengelige prisen, antar jeg at flere nettbutikker velger å vise Norek sin pris, selv om de ikke har noe tilgjengelig for øyeblikket. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Prisingen hos f.eks Webmercs butikkene går automatisk etter prismatriser. Jeg var litt kjapp når jeg sa at det var feilprising, ser at den kom inn hos Norek idag og dermed har nok kanskje ikke Webmercs butikkene fått oppdatert sine produkter i forhold til dette. GNT har jeg desverre ingen info om, så der må dere høre med noen andre som har login... Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 GNT har den til ca 1100,-, ergo har ikke nettbutikkene gjort noe galt. Heller GNT som har dummet seg ut ved innkjøp av disse. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Da er vi jo så godt som enige Lenke til kommentar
Osse Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Hvem er det da som har dumma seg ut, helt fra før den kom på markede har det vært oppgitt at den skal ligge rundt 100$ i anbefalt utsalgspris (USA) ??, Går jo fra - Produsent -> Grosist -> webshop. Well nå er jo ikke norek mer enn ca 5-10% rimeligere enn Komplett, ofte finner en samme produkter rimeligere hos en annen Webshop enn hos Norek, var iallefall slik den tiden jeg handla der. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nå virker det som at du bare er ute etter å kverulere. Utgangspunktet for denne tråden var at du anklaget nesten samtlige nettbutikker i Norge for å prøve å lure deg (noe som i seg selv er helt latterlig siden butikkene så å si alltid følger fastsatte prismatriser, slik Mez skriver). Jeg har nå motbevist påstanden din (tok meg faktisk tiden til å gå inn og sjekke i webmercs) og skjønner ikke helt hvorfor du fortsetter. Det er ikke alltid at distributør/grossist importerer direkte fra produsent. Det kan være flere ledd mellom, avhengig av hvilken produsent/vare det er snakk om. Kanskje ønsket de å være tidlig ute med å kunne levere disse prosessorene og kjøpte dem derfor inn dyrt. Hvorfor prisen faktisk er såpass høy hos GNT aner jeg strengt tatt ikke. Hvis du er så interessert i å krangle med noen kan du jo ringe dem og høre selv. Når det gjelder Norek vs Komplett, så kan jeg meddele at dette i praksis er samme selskap. Norek selger til forhandlere eller direkte til store kunder, mens Komplett er en nettbutikk som primært er rettet mot privatkunder. At prisene der ligger 5-10% over Norek sine er jo dermed ikke akkurat ulogisk.. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Beklager dersom jeg tråkket deg på terne, og er i utgangspunket fornøyd med at prisen ligger på rundt 800,- der den skulle vært fra starten !! Er nok en meneskelig "feil" i ett eller annet ledd, og jeg har nok en tendens til å spisse mine formuleringer (mest for å få frem poenget). Joda jeg vet da godt Norek og Komplett er samme side av en sak, Norek er grei nok, har en firma så er det en grei måte å få litt ekstra rabatt + dobbelt sett med ukestilbud Edit: Jeg betrakter det ikke som kverulering, jeg påpeker en diger feilprising som er ute og går, i hvilket ledd vet jeg ikke, og det at netshop/komplett har riktig pris, mens samtlige andre har en totalt tullete pris, viser at rutinene helt opp til webshoppene som selger disse er for dårlige, innkjøpsjefen som ikke sjekker slikt burde fådd en kraftig repremande. Dette siden det helt fra det var rykter om phii 620 har det vært 100 us dollar prisen for denne cpu'en skulle ligge på. Endret 17. september 2009 av Osse Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Tør med 110% sikkerhet si at de som ligger over 1500 på hw.no prisguide har "feilpriset" varene sine. Komplett og Netshop er "normalwebber", mens de andre er webmercs. De henter mest sansynligvis fra en disti som har for høy pris på varen (kanskje feilpriset?). Endret 16. september 2009 av TomasK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå