Gå til innhold

Opera Mini 5 beta er ute!

Mr.Hassan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet den nå, men den er like ubrukelig somstandard versjonen. Bruker opp RAM på telefonen, låser seg så man ikke får avsluttet den. Jeg har Nokia 5800. Nå hat jeg fått nok av dette opera mini tullet, ikke en av de versjonene jeg har prøvd kan kjøres uten heng/krasj og alt for mye RAM bruk på telefonen. Meget oppskrytt browser med en mengde svakheter. Jeg styrer unna til de klarer å lage en versjon som ikke stjeler alt minne på telefonen.

Etter endelig respons på å avslutte den etter mye heng begynner telefonen å restarte seg selv. Hvilken browser gjør slik på en telefon? Dette er helt horribelt. Opera folkene må ta seg selv i nakken og lage en versjon som fungerer ordentlig.

Endret av balltuss
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd den med HTC Hero? Jeg får bare beskjed om at mobilen min ikke er støttet...

Jeg vet svaret på dette, det er bare en liten forandring med oppsettet du bør gjøre. Men, siden du alltid vil ha svarene på pm, får heller noen andre sende deg en pm ang. problemet.. Synnes det er mye bedre og gi svarene rett ut på forumet...mulig det er andre som vil pm deg svaret.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Den ser i hvert fall penere ut... Noen som vet hvordan man bytter ut "My Opera", "BBC" og en annen ting som finnes som standard i de øverst 3 alternativene i speed-dial?

Skulle også hatt et URL-filter ja... kjedelig å laste masse reklame på mobilen.

Nå har jeg touch mobil, og da er det bare å holde inne ikonet i ett par sekunder. Du får da valget om edit eller clear. Regner med det er samme på mobiler med vanlig tastatur.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd den med HTC Hero? Jeg får bare beskjed om at mobilen min ikke er støttet...

Jeg vet svaret på dette, det er bare en liten forandring med oppsettet du bør gjøre. Men, siden du alltid vil ha svarene på pm, får heller noen andre sende deg en pm ang. problemet.. Synnes det er mye bedre og gi svarene rett ut på forumet...mulig det er andre som vil pm deg svaret.

Hehe, jeg vil som regel ha svaret her på forum-tråden. Var bare det ene spørsmålet ang. alarmvolum jeg ønsket som PM siden posten allerede har over 2300 svar i den "Alt og HTC Hero"-tråden... Veldig vanskelig å navigere og finne riktig post der...

Så jeg vil veldig gjerne ha svar i denne tråden, så lenge den ikke vokser seg over 200 poster. Da mister man fort oversikten.

Lenke til kommentar
Testet den nå, men den er like ubrukelig somstandard versjonen. Bruker opp RAM på telefonen, låser seg så man ikke får avsluttet den. Jeg har Nokia 5800. Nå hat jeg fått nok av dette opera mini tullet, ikke en av de versjonene jeg har prøvd kan kjøres uten heng/krasj og alt for mye RAM bruk på telefonen. Meget oppskrytt browser med en mengde svakheter. Jeg styrer unna til de klarer å lage en versjon som ikke stjeler alt minne på telefonen.

Etter endelig respons på å avslutte den etter mye heng begynner telefonen å restarte seg selv. Hvilken browser gjør slik på en telefon? Dette er helt horribelt. Opera folkene må ta seg selv i nakken og lage en versjon som fungerer ordentlig.

Da tror jeg rett og slett det er telefonen som har for lite ram eller som håndterer ram veldig dårlig. Har testet denne på Windows mobile, og der fungerer alt glimrende. Ikke tømmer den minnet heller. Eneste jeg kan utsette på den er at jeg ikke får navigert med hjelp av touchspaden, men kun ved å peke på skjermen. Sidene "låses" heller ikke horisontalt, slik den gjorde i forrige versjon, men er mer flytende. Dette vil jeg tro blir fikset i den endelige versjonen, iallefall håper jeg det, for ellers virker dette til å være en topp browser.

Lenke til kommentar
Testet den nå, men den er like ubrukelig somstandard versjonen. Bruker opp RAM på telefonen, låser seg så man ikke får avsluttet den. Jeg har Nokia 5800. Nå hat jeg fått nok av dette opera mini tullet

Det var da voldsomt til trolling da.

eget oppskrytt browser med en mengde svakheter.

Hvordan vet du at den har svakheter hvis telefonen din er for dårlig til å kjøre den?

Lenke til kommentar

Hei!

Eg har merket meg ein ting fra Beta 5 som eg savner og som var/er i versjon 4.2 og det er rss-leser.Eg kan t.d gå inn på www.amobil.no og abbonere på rss-feeden men,finner den ikkje igjenn i nettleseren.Eg kan jo sjølvsagt legge urlene som bokmerker dog.

Noko anna som eg ikkje heilt skjønner med beta 5 er kvifor ikkje menu og tilbake valet ikkje er byttet om i landskapsmodus.For meg føles det meir logisk at tilbake er nede til høgre på min SE k800iv og menu "knappen" er oppe. Om eg leser ulike emner på ei webside og vil bla med tilbake til hovedsida for å lese neste artikkel virker det litt tungvint.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og tester ut min nye HTC S740, og den Internet Explorer som er på den viser nettsider helt feil. Driver og sjekker alternativer...

Kan jeg laste ned Opera Mini (gratis) like gjerne som Opera Mobile (som koster $24) ?

Ssu

Lenke til kommentar
Opera Mini er gratis. Opera Mobile 9.5/9.7 er også det.

Hassan, RSS er ikke med i betaen visst. Kommer senere.

Er ikke 9.7 kun for touchscreen?

http://www.opera.com/mobile/download/

-> "Touchscreen-based devices only"

9.52 fant jeg her:

http://www.brothersoft.com/opera-mobile-download-72156.html

Men dette ser ut til å være Opera for PC og ikke for mobil??

Har du en link til 9.5 for mobil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...