War Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) En av mine 10k rpm disker som brukes til spill forsvant ut av det blå, alle snarveger osv fra den disken ble ugyldige. Etter omstart er win 7 om scanning av disken E:/spill Utfører scan 1/3 2/3 3/3 men på slutten er det noe den ikke klarer å gjøre og den presterer kun å lage erkerkerkerkerkerkerk lyd annenhvert sek. 1/10 ganger starter disken opp og jeg kan bruke den helt normalt. Noen ideer? Dør disken? Kan man evt laste ned et prog som scanner og isolerer ødelagte sektorer osv? Har backup så ingen krise, men vil ikke kaste en 10k rpm disk med vindu 150gb om den kan brukes. Endret 16. september 2009 av War Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Du kan kjøre diagnoseprogram (DLG Diagnostic) og skriv over alle sektorene, da skal den prøve å luke ut dårlige sektorer og gjemme de vekk. http://support.wdc.com/product/download.asp?lang=en Alternativ er Gibsons SpinRite som kan fikse dårlige sektorer. Men det koster jo like mye som en ny disk. Men selv om disken blir bedre bør du ikke stole på at det varer, slike feil kan fort komme tilbake. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Takker, var noe muffins ja, skal scanne den. Ser ut som det var formye galt. Endret 16. september 2009 av War Lenke til kommentar
amish Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Vil ikke en full formatering av disken fikse "sectorene"? Altså ikke en Quick. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 En full formatering (chkdsk) vil sjekke at sektorene kan leses OK, hvis ikke blir de 'fjernet' av filsystemet. Dvs de blir ikke brukt. Når disken formateres på nytt må den samme prosessen gjentaes. Dette kan knapt kalles å 'fikse' sektorene. Diagnostic jobber på et lavere nivå. Når den skriver til sektorene og finner at de er dårlige så vil disken selv fjerne dem. Dvs de er overhodet ikke synlig for filsystemet. Men det er jo en grense for hvor mange defekte sektorer som kan tillates. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Jeg kan ikke en gang skrive over første og siste million , gidder ikke bruke mye tid på den da det var spilldisk og ikke noe viktig. Vil bare ikke kaste den pga en kabelfeil osv. Da tar jeg den med på trening og skyter på den med pistol og henger den på veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå