Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva skjer visst jeg drikker for mye vann ?

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg lurer på hva som kommer til og skje visst jeg drikker for mye vann ??

Blir jeg syk av det ??

du skjønner jeg er konstant tørst. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil få hodepine og dø. Men da må du drikke usansynlige mengder vann. Har bare hørt om noen få tilfeller hvor det har skjedd.

Drikker du mer enn nyrene klarer å holde unna blir vannet lagret i kroppen. Inkludert hjernen. Siden hjernen er innekapsla i hodeskallen er det begrensa hvor mye den kan "ekpsandere". For mye og man kan få hjerneblødning.

Lenke til kommentar

Jeg skal drikke 3 liter daglig med noe pulver utblandet. Så den dosen er ikke dødelig ihvertfall. Jeg har også en saltboks med noen spesifikke typer salt. Noen av de finnes i hevemiddelet natron også.

Tre liter er ikke dødelig. Har du noen antydning til hvor mye du drikker daglig? Krydrer du maten mye?

Lenke til kommentar

Om du drikker for mykje vatn står du i fare for å få hyponatremia (vatnet blander ut blodet slik at du får ei forstyrrelse i saltbalansen).

Etter det som eg klarer å finne ut med eit kjappt google søk så er dødlig dose omtrent 17 liter vatn om du drikk vatnet raskt.

Etter som eg forstår så er visst vannforgiftning vanlig ved f.eks bruk av Ecstasy, der du fortsatt er tørst uansett kor mykje vatn du har drukket.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg var vel ca 16 år da han inngikk et bveddemål med faren sin, som forresten ikke er av den dumme typen, hvis du skjønner. Han skulle få x kr. hvis han drakk 17 liter vann i løpet av den dagen. For det første hadde ikke faren foreslått det veddemålet hvis det hadde vært farlig (og det viser hvor likevektig han er). Og for det andre fikk ikke sønnen andre problemer enn at han mått litt oftere på do den dagen :p Om det kan kalles et problem eller ikke, situasjonen tatt i betraktning, så er dte iallefall ikke farlig om du f.eks må drikke 3-4 liter vann om dagen. Om du må ha i deg 5 og 6 liter, eller mer kan det være lurt å spørre legen din direkte om dette er farlig. For utover 3-4 liter (som jeg har hatt i meg en periode) vet jeg ikke helt konkret hva som er farlig og ikke farlig.

Uansett er det lurt å ha åpen kommunikasjon med legen din ;)

Lenke til kommentar
En kamerat av meg var vel ca 16 år da han inngikk et bveddemål med faren sin, som forresten ikke er av den dumme typen, hvis du skjønner. Han skulle få x kr. hvis han drakk 17 liter vann i løpet av den dagen. For det første hadde ikke faren foreslått det veddemålet hvis det hadde vært farlig (og det viser hvor likevektig han er). Og for det andre fikk ikke sønnen andre problemer enn at han mått litt oftere på do den dagen :p Om det kan kalles et problem eller ikke, situasjonen tatt i betraktning, så er dte iallefall ikke farlig om du f.eks må drikke 3-4 liter vann om dagen. Om du må ha i deg 5 og 6 liter, eller mer kan det være lurt å spørre legen din direkte om dette er farlig. For utover 3-4 liter (som jeg har hatt i meg en periode) vet jeg ikke helt konkret hva som er farlig og ikke farlig.

Uansett er det lurt å ha åpen kommunikasjon med legen din ;)

Klarte han det? Å drikke 17 liter asso..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...