Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg lurer på hva som kommer til og skje visst jeg drikker for mye vann ?? Blir jeg syk av det ?? du skjønner jeg er konstant tørst. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Du vil få hodepine og dø. Men da må du drikke usansynlige mengder vann. Har bare hørt om noen få tilfeller hvor det har skjedd. Drikker du mer enn nyrene klarer å holde unna blir vannet lagret i kroppen. Inkludert hjernen. Siden hjernen er innekapsla i hodeskallen er det begrensa hvor mye den kan "ekpsandere". For mye og man kan få hjerneblødning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Får vell begynne og ta mindre mender nu da.. Jeg hater medesiner som gjør deg tørst. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 http://www.lommelegen.no/786223/vannforgiftning Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg skal drikke 3 liter daglig med noe pulver utblandet. Så den dosen er ikke dødelig ihvertfall. Jeg har også en saltboks med noen spesifikke typer salt. Noen av de finnes i hevemiddelet natron også. Tre liter er ikke dødelig. Har du noen antydning til hvor mye du drikker daglig? Krydrer du maten mye? Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er vel ikke dødelig så lenge du går på do når du må. Husker det var ei dame som var på sånn drikkekonkuranse (drikking av vann, altså), også gikk hun ikke på do eller noe sånt, så døde hun. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hvis du er konstant tørst burde du komme deg til lege for å få sjekket hvorfor det er slik. Det er bl.a. et klassisk tegn på diabetes, altså sukkersyke. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Som vidor skriver bør du ta deg en tur til legen hvis du er såpass tørst. Er du i tillegg temmelig sliten/trøtt i hverdagen er faren for diabetes 1 stor. Men det kan være andre ting også, så ville nok sjekket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg er tørst, men legen vet at det er fra medisinen min. Han sier jeg burde drikke lite ofte i stede for mye og ofte. Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 gå rundt med ei halvliter flaske å drikk litt og lit Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Har du fått blodtrykksmedisin ? Bare lurer på om dette er virkningen legen er ute etter eller om det er en bivirkning av en annen medisin. Kan være greit å holde kontroll på bl.a. magnesium, kalium og natrium hos legen om det fortsetter. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Du skal drikke ganske sinnsyke mengder vann før det i det hele tatt begynner å bli farlig, så slapp av. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Om du drikker for mykje vatn står du i fare for å få hyponatremia (vatnet blander ut blodet slik at du får ei forstyrrelse i saltbalansen). Etter det som eg klarer å finne ut med eit kjappt google søk så er dødlig dose omtrent 17 liter vatn om du drikk vatnet raskt. Etter som eg forstår så er visst vannforgiftning vanlig ved f.eks bruk av Ecstasy, der du fortsatt er tørst uansett kor mykje vatn du har drukket. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er heller tvilsomt at du klarer å drikke fortere enn du pisser. Drikker du mer enn det er "plass" til, spyr du, venter du litt så pisser du. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 På sikt kan du få helseplager av at saltbalansen blir ødelagt som hjerterytmeforstyrrelser som igjen kan gi hjerteattack. Lenke til kommentar
Kaazan Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 En kamerat av meg var vel ca 16 år da han inngikk et bveddemål med faren sin, som forresten ikke er av den dumme typen, hvis du skjønner. Han skulle få x kr. hvis han drakk 17 liter vann i løpet av den dagen. For det første hadde ikke faren foreslått det veddemålet hvis det hadde vært farlig (og det viser hvor likevektig han er). Og for det andre fikk ikke sønnen andre problemer enn at han mått litt oftere på do den dagen Om det kan kalles et problem eller ikke, situasjonen tatt i betraktning, så er dte iallefall ikke farlig om du f.eks må drikke 3-4 liter vann om dagen. Om du må ha i deg 5 og 6 liter, eller mer kan det være lurt å spørre legen din direkte om dette er farlig. For utover 3-4 liter (som jeg har hatt i meg en periode) vet jeg ikke helt konkret hva som er farlig og ikke farlig. Uansett er det lurt å ha åpen kommunikasjon med legen din Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 10 liter ++ på kort tid skal være skadelig etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det kan moglegens føre til at du må tisse. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 En kamerat av meg var vel ca 16 år da han inngikk et bveddemål med faren sin, som forresten ikke er av den dumme typen, hvis du skjønner. Han skulle få x kr. hvis han drakk 17 liter vann i løpet av den dagen. For det første hadde ikke faren foreslått det veddemålet hvis det hadde vært farlig (og det viser hvor likevektig han er). Og for det andre fikk ikke sønnen andre problemer enn at han mått litt oftere på do den dagen Om det kan kalles et problem eller ikke, situasjonen tatt i betraktning, så er dte iallefall ikke farlig om du f.eks må drikke 3-4 liter vann om dagen. Om du må ha i deg 5 og 6 liter, eller mer kan det være lurt å spørre legen din direkte om dette er farlig. For utover 3-4 liter (som jeg har hatt i meg en periode) vet jeg ikke helt konkret hva som er farlig og ikke farlig. Uansett er det lurt å ha åpen kommunikasjon med legen din Klarte han det? Å drikke 17 liter asso.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå