Myrsnipe Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Skal skaffe en netbook til å bruke på forelesninger og lurer på hvilken leverandør/modell som tilbyr best batteri tid? Skal bruke den til å kode i java også, så antar at det burde være en 10 tommer over en 9 tommer grunnet tastatur størrelse(tar inf1000 atm så kode under forelesningene er kjekt), bruker hovedsaklig linux til dette så det hadde vært kjekt å unngå å måtte betale linsens for windows (noe vi får gratis med Eacademy fra microsoft uansett). Build kvalitet på selve laptopen, lyd/støy utvikling, behaglig tastatur osv er selvsagt kriterier, men det viktigste er å ha en notebook som overlever minst 4 timers kontinuerlig bruk (6+ timer hadde vært ypperlig) MSI U115-010NE har jeg sett på, men den er någet dyr @ 5 513kr (ser egentelig ikke at jeg betaler mer enn 4 000kr for en netbook, spesielt ikke når det finnes gode til såvidt over 2 000kr, seff ikke med så bra batteri levetid tough) ASUS EPC1000HE ser betydlig bedre ut prismessig @ 3 796kr men fremdeles litt mer enn ønskelig Lenovo IdeaPad S9e er grisebillig til bare 1 990kr, men jeg tror batteri levetiden er ganske laber, og kjøpe et 6-cell for 900kr for å få akseptabel levetid gjør at S9e faller litt utenfor hovedkriteriet Noen andre forslag? Endret 16. september 2009 av Myrsnipe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå