ole-jakob Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Problemet er egentlig ganske enkelt: Det som skjer er at skjermbildet fryser og maskinen slutter å respondere (Lyd slutter også). Dette skjer regelmessig ca hver time, men varierer veldig. Har opplevd at maskinen har kjørt stabilt i flere timer, for så å plutselig krasje. Krasjene hender både i, men også utenfor, spilling. Har sett i event manager i Windows 7, men får ikke opp noen feilmelding som omhandler krasjene jeg har. Ut i fra denne type crash, har jeg gått ut i fra at det mest sannsynligvis er en av minnebrikkene det er noe galt med, men etter timelang testing på begge brikker i memtest86+ 2.11 på begge brikkene hver for seg, ser det ikke ut for dette. Har forsøkt å eksperimentere med fart, timing og spenning på brikkene (1033MHz, 7-7-7-20, 1.7V for eksempel) uten at dette ser ut til å hjelpe noe på problemet mitt. Har også forsøkt å teste forskjellige slotter på hovedkortet uten at dette ser ut for å hjelpe heller, samt jeg har forsøkt å øke spenningen på North Bridge (Hørte at dette vistnok kunne være en årsak). Har sett på temperatur, og CPU kjører på ca 50-55 ved load, skjermkortet virket helt fint i mitt gamle oppsett. Oppsettet jeg kjører er: 600W PSU, virket helt fint med det gamle hovedkortet mitt AMD Phenom II X4 965 Black Edition Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, Socket-AM3 Kingston DDR3 HyperX 1333MHz CL7-7-7-20, 240pin Geforce 9800GTX OS: Windows 7 64-bit RTM Endret 16. september 2009 av ole-jakob Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hva med å prøve en rambrikke en dag og se om det samme skjer? Hos meg har det ikke skjedd etter at jeg gikk over til cpu med innebygget minnekontroller så jeg vil misstenke NB selv om du har prøvd dette. Har du økt volten med 0.4 på nb og satt ramvolten på det den skal ha og ikke auto? Lenke til kommentar
Hexan Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hei Har ingen svar å komme med, men hadde blitt VELDIG glad hvis noen andre kan. Det samme skjedde med maskinen min for noen dager siden. Har Windows 7 64-bit RTM, og Nvidia 8800 GTS. Virker som skjermkortet fryser ved belastning. Har lett og lett etter løsninger, men finner ingen ting. Formaterte igår for å se om det er software feil, men det hjalp heller ikke. Får opp litt forskjellige feilmeldinger Failed to lock verex buffer in chest dx8::Lockvertexbuffer og bluescreens... STOP:0x00000019 0x0000000000000020 0xFFFFF8A003103230 0xFFFFF8A003103280 0x0000000005050204 Vet ikke om det er samme problem, men hørtes nå veldig likt ut. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 OCCT Last ned denne, trykk PSU Test. Fryser det da? Da vil alt som bruker strøm trekke og pcen vil bli så belastet som den kan bli. Lenke til kommentar
Hexan Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 det var jammen meg ikke lett... nå får jeg ikke startet maskinen engang Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ikke med biosreset heller? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 er ikke det skjermkorte det er mye problemer med? Har mye problemer sel med min gamle datamaskin som er 8800 det også. mye bluescrenn så kan være skjermkorte. noen ganger tar det kort tid noen ganger mange timer eller eventuelt dager Lenke til kommentar
Hexan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Tror det er skjermkortet som har tatt kvelden og fikk maskinen til å krasje... Testet det i en annen maskin i går som også krasjet. samtidig som jeg satt ett nytt i min som bootet helt fint... Får håpe det går fint med reklamasjon på skjermkortet da OG sry ole-jakob hvis jeg "stjal" hele tråden din Endret 17. september 2009 av Hexan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå