Fredrik. Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hvilke forskjeller var det her i landet når Kjell Magne Bondevik var statsminister, kontra de siste 4 årene som Jens Stoltenberg var statsminister? Tenker på større, merkbare forskjeller for oss borgere. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Per Kristian Foss er en stor forskjell. En mann med utdannelse, god til å snakke for seg og bred kunnskap innen økonomifaget. For min del kunne Norge hatt ham som finansminister for alltid. Men om det er mulig å få store forskjeller på kort tid i Norge er heller uvisst. Jeg stemte Frp, og er medlem, fordi jeg var/er enig med mange av deres prinsipper. I Norge skal det mye til for at Ola Nordmann skal merke forskjellen på de politiske partiene. Man må ettersøke i enkelttilfeller i diverse distrikter og næringer for å finne forskjeller. For eksempel fiskerinæringen, skoleverket og de små kommunene. Dette landet er i en helt unik posisjon, både globalt og historisk sett. Hadde man satt et kommunistisk parti i regjering, ville de fremdeles klart å styre landet på et eller annet vis. Den vanvittige overfloden av verdier fordelt på så få mennesker gjør at Norge har et "sikkerhetsnett" mot dårlige politikkere og styring. Det eneste seriøse partiet som skiller seg nevneverdig ut i Norge er faktisk FrP. Friere alkohol-lover, mer restriktiv asylpolitikk... Du har hørt om det konstant de siste månendene... Høyre er for medlemsskap i EU. Dette ville ført til et endret prisnivå, i tillegg til lavere lønninger (...ikke egentlig, inflasjonene hadde blitt lavere.. ? ), og styringen hadde blitt flyttet fra Oslo til Tyskland. (som i 1939, hehe ) Dette hvis H hadde kommet igjennom med sin politikk riktignok. EU-saken avgjøres som kjent ved folkevalg. For å avslutte mitt "synse-svar" med et flåsete utsagn; jeg syntest APs politikk er direkte kjedelig. Kjedelig, og lite fremskrittsvennlig. Jeg hadde håpet på å gi sjansen til en ny og frisk politikk, men akk nei... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Høyre er for medlemsskap i EU. Dette ville ført til et endret prisnivå, i tillegg til lavere lønninger (...ikke egentlig, inflasjonene hadde blitt lavere.. ? ), og styringen hadde blitt flyttet fra Oslo til Tyskland. (som i 1939, hehe ) Dette hvis H hadde kommet igjennom med sin politikk riktignok. EU-saken avgjøres som kjent ved folkevalg. Er ikke hovedstaden til EU i Brussel? Og det blir vel de største landene som for størst innflytelse i eu, så du har ivvertfall sånn delvis rett, men det meste vil vel bli styrt fra Oslo... Bortsett fra alt Eu prakker på oss, som vel er litt mere enn nå. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Sorry, selvfølgelig. Blanda med Berlin Men Eu kommer til å få mer og mer makt i årene som kommer. Globalisering skjer for alle penga! Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Skattetrykket. det positive først, regjeringen har klart å holde inflasjonen og renten veldig fint. Det klarte jo bondevik regjeringen og fint i mine øyne. Skattetrykket merkes ekstra godt i disse tider. Det gjleder og kansje bedriften du eller dine nærmeste jobber i. Regjeringen har en næringslivpolitikk som er ikke henger på greip. Bare så det er sagt, disse menneskene hadde aldri regjert om Norge ikke har like mye oljepenger som nå. Soningskøene har gått betraktelig ned. Helsekøene går jo rett til himmels og det blir ikke bedre av private aktører ikke får ta vekk noe av helsekøen. Den kommer nok til å øke ytterligere Skoledagen har blitt lengre for de fleste unge. Stadig flere bedrifter(hvor staten er hovedeier) og andre statlige kontorer blir flyttet til 0slo, bort fra de andre store byene. Mer kriminalitet, både pga av alle innvandrerene men og manglende bevilgninger til politiet. Fri innvandring til Norge fortsetter. Det går nok ikke lenge før vi får tilstander som i danmark og sverige. Problemet er at man må gjøre noe med dette nå, det er for sent senere. De største forskjellene er nok skattetrykket som ødelegger for bedrifter og selvstendig næringsdrivende, og fri innvandring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå