Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som dere vet har GDI sine restriksjoner, spesielt under Win32. Det er teoretisk sett begrenset til 10 000 objekter per prosess, men praktisk er det begrenset til video minne. Jeg er ute etter en god måte å implementere store mengder bitmaps. DDB er bygd rundt GDI og video minnet mens DIB sections er bygd for å benytte fysisk minne, men er tregere enn å bruke DDB. Jeg har ekstremt mange bitmaps jeg skal bruke i en sprite motor, men jeg behøver inspirasjon til hvordan jeg bør implementere det.

 

Jeg kan f.eks benytte TBitmaps, men da må jeg holde meg til under 10,000 objekter, og det er langt under mitt behov og så kan jeg eventuelt ha resten midlertidig lastet i en TMemoryStream og bare laste fra stream etter behov, og så ha de mest brukte bitmaps i en array (10 000 eller mindre).

 

Har noen ideer om den beste fremgangsmåten. Jeg kunne eventuelt bruke dib sections som går på virtuelt minne og ikke lagres direkte i video minne, men har egentlig liten erfaring med å bruke dib sections. Ideer og eksempler hadde vært bra hvis noen har det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...