Gå til innhold

Infoskjermprogramvare alá NRKs løsning på Flytoget?

Svein_Jarle

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg er ikke helt sikker på om denne burde ligge på Mac-delen eller her - om det er feilpostet ber jeg om at tråden flyttes.

Så til saken.

Jeg har en (faktisk to) datamaskin jeg for tida ikke bruker til noen ting, og jeg har lekt med idéen om å få den til å drive en info-skjerm på rommet mitt. Om du har tatt flytoget eller stått og venta på baggasjen på Gardermoen veit du hva jeg vil ha. NRK leverer en slik tjeneste, ser jeg, sammen med Clear Channel. Det jeg lurer på er om det finnes noe liknende for private/som ikke koster så mye/opensource?

Det jeg tenker er at det må være en RSS-leser som kan scrolle små notiser nederst på skjermen (f.eks. nyhetsoverskrifter) samtidig som "hoveddelen" av skjermen viser selve RSS-posten og bytter jevnlig mellom ulike saker. Siden det er RSS blir naturligvis sakene byttet ut jevnlig. Det bør og være mulig å legge inn egne beskjeder.

Som sagt - jeg aner ikke om det eksisterer for vanlige dødelige. Alternativt har jeg sett at PowerPoint har blitt brukt (i resepsjonen på skolen min bl.a.), men det er ikke optimalt mtp innbrenning og at alt må oppdateres manuelt. Det ser bare rett og slett ikke bra ut.

Så - om dette ikke finnes lurer jeg på hvor stor jobb det kan være å lage det selv? Jeg skal ikke si at jeg er noen ekspert på slikt, men skal snart ta noen kurs i java, som kanskje er det greieste mtp multiplatform og slikt.

Og ja - programmet bør helst kjøre på Mac, men jeg vil gjerne høre om PC-alternativer. Har to maskiner til overs - en Mac Mini og en PC ;)

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi har et par terminaler på jobb for support tickets etc som står i fullscreen firefox uten problem, for administrering om du bruker en nettside kan du bare lagre den på en nas/maskin i nettverket eller på nettet så kan du endre fra annen maskin uten problem.

evnt kan du se på Samurize som er et rammeverk for og programmere skrivebords bakgrunnen med rss feeds etc.

ville nok fungert utmerket også med skjult menylinje, men verre med oppdatering uten forstyrre skjermen.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...