majoralf Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har lagt inn CC 5.0 på en pc som jeg skal bruke som server,får nå et oppstartsbilde på serveren som de står welcome på. Men jeg vil gjerne bruke webadmin for å sette opp serveren med feks squeezecenter o.l. Hvordan gjør jeg dette, går det ann og få satt serveren opp med feks firefox slik at jeg kan laste ned evt ting, eller hvordan skal jeg få tilgang til evt. en pakkebrønn som finnes i ubuntu linux. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 CC er en redhat basert gateway distro, dersom du ønsker en mer generell distro som kan benytte ubuntu pakkebrønner, bytt til ubuntu. dette er spesielt sant dersom du har kommandolinje angst. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Redhat systemer har da pakkebrønner, dog er CC en serverdistro så i utgangspunktet ligger det nok ikke så mye i de offisielle CC-brønnene. Webadmin finner du da på https://"serverip":81 CC er svært grei og bruke så sant du skal bruke den til det den er tiltenkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå