Jtand Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har planer om å investere i AKG K 701 hodetelefoner. Men disse bør ikke plugges rett i lydkortet på en PC fordi den krever mye effekt. Har blitt anbefalt å bruke hodetelefonforsterker. Men kan jeg ikke bare bruke surroundrecieveren (Onkyo TX-SR606) min til å forsterke lyden? Kjører digitalt signal fra PC til reciever, bruker da recieveren som DAC. Er ikke dette minst like bra som en dedikert hodetelefonforsterker? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det er nok en av de aller beste løsningene du får. De fleste forsterkere bruker samme forsterkerenhet til høytalere og hodetelefoner, bare med lavere effekt til hodetelefonene. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 OK, takk for svar. Går nok for den løsningen ja. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nei dette er lang fra like bra som en dedikert hodetelfon forsterker , som strengt tatt K701 forkjener. En reciver er ikke designet for å drive en headphone like bra som en hodetelfon forsterker som du garantert vil oppnå mye bedre lyd me. kan heller ikke tenke meg at DACen som er innebygget i den Reciveren er noe særlig. K701 er utrolige detalj rike klokker som fortjener både en god DAC og en God forsterker for å lyde slik de er designet for å lyde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå