syntEltric Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Har fått ny pc i dag (se sign) . Har installert Windows 7 x64 Professional med gyldig lisens, og alle de nyeste driverne. Men jeg får ikke kjørt ferdig "Rate this computer". Rett før testen skal avsluttes får jeg en feilmelding; "The Windows Experience Index for your computer could not be computed". Får heller ikke kjørt 3DMark06 og Vantage fordi de ikke får lest system info. Everest Ultimate og CPU-Z fungerer som de skal. Arma2 suser av gårde og pc`en virker veldig stabil. Selv med 3.6 oc. Noen som vet hva det kan være? Endret 15. september 2009 av digitalplacebo Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Grattis med ny PC Kopiert fra en annet forum: Hi,I have found the solution to my problem. My laptop have been repaired (new system board) just before I install Windows 7 on it. Then I found out that the technician who repaired my machine forgot to enter the model number and serial number in the EEPROM of the new system board. Once the correct info was entered in the EEPROM, the performance assessment have been able to run correctly. I hope this can help other folks who may have the same problem as I had. Mulig det kan hjelpe? :F Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Grattis med ny PC Kopiert fra en annet forum: Hi,I have found the solution to my problem. My laptop have been repaired (new system board) just before I install Windows 7 on it. Then I found out that the technician who repaired my machine forgot to enter the model number and serial number in the EEPROM of the new system board. Once the correct info was entered in the EEPROM, the performance assessment have been able to run correctly. I hope this can help other folks who may have the same problem as I had. Mulig det kan hjelpe? :F Det hørest jo ikke så dumt ut. Jeg må innrømme at kunnskapene mine butter litt imot når det kommer til å programere EEPROM. Har en kompis med samme HK, CPU og OS som meg. Windows7pro x64 (120kr MSDNAA versjonene hehe). Han får heller ikke kjørt Windows "Rate this computer" eller scanna info i 3dmark programmer. Googla en til som hadde Gigabyte HK og i7 CPU med samme problemet. Kan virke som om det er HK som er synderen. Kanskje en BIOS som sliter litt med "barnesykdommer". Får lete litt mere. Takk for svar Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Problemet ble løst da jeg installerte beta bios F4i. Så nå blir det benchmarking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå