Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Var jeg utrolig kjip..?=S


Gjest Gjest!!

Anbefalte innlegg

Jeg skulle egentlig flytte med 2 venninner, men idag måtte jeg ta en litt vanskelig samtale med hun ene.

 

Saken er at jeg har en klassevenninne, vi ble ganske close fordi vi hadde samme humor osv, vi klikket altså med en gang da vi begynte på høyskolen sammen. Også har jeg en venninne som jeg har jobbet med i ca 2 år, vi ble gode venner for ca 1 halvt år siden, da begynte vi og henge sammen privat og snakke mye sammen.

 

Klassevenninnen min har nettopp kommet hjem fra utlandet. Mens hun var der mailet vi litt fram og tilbake fordi vi er på gruppe sammen på skolen. Da nevnte hun at hun har tenkt og si opp hybelen sin når hun kommer hjem og flytte tilbake til byen. Hun trives mye bedre i byen og har dårlige minner fra der hun bor nå. Hun tenkte det var mer økonomisk og flytte sammen noen og lurte på om jeg var interessert. Siden jeg hadde tenkt på og flytte ut lenge så sa jeg at jeg skulle vurdere det sterkt.

 

En kveld så tok jeg da noen drinker med jobbvenninnen min og luftet tankene mine angående at jeg vurderte og flytte ut med ****. Jobbvenninnen min og hun fra klassen min kjenner hverandre såvidt gjennom meg fordi vi var på ferie sammen i sommer. Jobbvenninnen min ble da ganske ivrig og sa at hun også ville flytte ut, dette var ingen invitasjon fra min side, jeg bare sa jeg vurderte og flytte ut. Da spurte hun om hun også kunne flytte med oss fordi det sikkert ble enda billigere og at hun har tenkt på og flytte ut lenge hun også, men hun har bare ikke hatt noen og flytte ut med. Etter et par drinker syntes jeg dette var en kjempe god idé og sa jeg kunne spørre hun andre.

 

Hun var fortsatt i utlandet så jeg sendte henne en mail. Hun var litt skeptisk, men sa at det sikkert skulle gå bra. Saken er at hun er ganske forskjellig fra oss og det var dette som skapte usikkerhet. Jobbvenninnen min begynte umiddelbart og se på leiligheter og avtale visninger før hun andre i det hele tatt hadde kommet hjem. Vi hadde ikke fått snakket om NOE praktiske ting før vi i det hele tatt var på visning. Vi var på 2 visninger uten hun andre og vi kunne selvfølgelig ikke takke ja til noen av dem uten at alle hadde sett den så det var i det hele tatt unødvendig. Hun begynte også og fortelle alle på jobben at vi skal flytte sammen, samme kvelden! Jeg kjente jeg begynte og bli stresset, alt skjedde så fort og vi hadde ikke tenkt på noe annet.

 

Jeg prøvde og si det til henne på en pen måte, men følte meg overkjørt. Imorgen hadde hun til og med avtalt en visning uten og høre med meg først fordi hun kjente en som leide ut en leilighet, men dette var da utenfor byen. Hele poenget med at klassevenninen min skulle flytte var at hun ville tilbake til byen. Dette sa jeg også til jobbvenninna mi, men hun sa bar at hvis vi ikke finner noe i byen så måtte vi bare ta noe annet. Men om jeg først skal flytte så skal jeg ikke bare ta noe for og ta noe.

 

Idag kom hun da hjem fra utlandet så jeg fikk snakket med henne. De siste dagene har jeg tenkt at dette egentlig er en dårlig idé, 3 jenter i utgangspunkte + at jeg fant ut at jeg aldri kunne klart og bo med jobbvenninna mi fordi hun begynte og irritere meg allerede nå i det siste pga måten hun håndterte dette på. Jeg ble også ganske lei da jeg var på ferie med henne. Jeg vil jo ikke ødelegge vennskapet vårt ved og flytte med henne, for all del hun er en super jente og være med iblant, men jeg kunne ALDRI klart og bo med henne.

 

Så jeg ringte henne og sa dette. Jeg trodde aldri jeg kom til og være så direkte for jeg prøvde og komme med unnskyldninger jeg kunne bruke, men jeg tok det på sparket og sa at jeg tror ikke dette kom til og funke.

 

Hun tok det bedre enn forventet og sa det var bra jeg var ærlig med henne istedet for og lyve. Hun var veldig rolig og sa lite, så jeg er redd hun holdt ting tilbake. Jeg er isåfall en person som får utrolig fort dårlig samvittghet så dette var veldig vanskelig for meg og fortelle henne. Jeg har sett hvor mye hun har gledet seg og snakket om denne flyttinga så det var vondt og 'break the news'

 

Jeg ble ivertfall litt nedfor etterpå og følte meg egentlig som verdens verste person der og da.

 

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men syntes dere dette var utrolig kjipt gjort av meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke akkurat flytte sammen med henne om du ikke har lyst og det ikke ville funka, og hun knekker nok ikke sammen av det her.

 

Synd for henne som har gledet seg til at dere skal flytte sammen, men det kommer hun over. Dere forblir venninner?

 

Bare hun ikke føler seg totalt avvist (at du ikke vil ha noe med henne å gjøre), så vil det gå seg til.

 

Sats på å finne på noe med henne nå ganske kjapt, så dere ikke rekker å skli fra hverandre.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Du kan ikke akkurat flytte sammen med henne om du ikke har lyst og det ikke ville funka, og hun knekker nok ikke sammen av det her.

 

Synd for henne som har gledet seg til at dere skal flytte sammen, men det kommer hun over. Dere forblir venninner?

 

Bare hun ikke føler seg totalt avvist (at du ikke vil ha noe med henne å gjøre), så vil det gå seg til.

 

Sats på å finne på noe med henne nå ganske kjapt, så dere ikke rekker å skli fra hverandre.

 

Ja vi gjør det, jeg sa jeg ikke ville ødelegge vennskapet og det mente hun at jeg ikke gjorde. Det hadde ikke noe med at jeg ikke ville ha noe mer med henne og gjøre, jeg bare vet jeg aldri kunne bodd med henne. Er jo glad i henne.

Lenke til kommentar
Ja vi gjør det, jeg sa jeg ikke ville ødelegge vennskapet og det mente hun at jeg ikke gjorde. Det hadde ikke noe med at jeg ikke ville ha noe mer med henne og gjøre, jeg bare vet jeg aldri kunne bodd med henne. Er jo glad i henne.

 

Jeg skjønte jo det, men kunne hende at hun overtolka hele avgjørelsen din. Ser ikke ut til å bli noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Ja vi gjør det, jeg sa jeg ikke ville ødelegge vennskapet og det mente hun at jeg ikke gjorde. Det hadde ikke noe med at jeg ikke ville ha noe mer med henne og gjøre, jeg bare vet jeg aldri kunne bodd med henne. Er jo glad i henne.

 

Jeg skjønte jo det, men kunne hende at hun overtolka hele avgjørelsen din. Ser ikke ut til å bli noe problem.

 

Ja jeg vet, kan hende hun tok det mer personlig enn hun burde..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Trådstarter må også ta ansvaret for å bringe opp et tema etter noen drinker... ikke så lurt.

 

Jeg vet at det ikke var lurt og nevne det i det hele tatt. Men jeg visste ikke at hun var så ivrig på og flytte ut og at hun dermed 'inviterte' seg selv nærmest til å flytte inn. Alt skjedde så veldig fort og jeg rakk ikke og tenke på konsekvensene før alt hadde skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...