dansve100 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Går det ann å løse opp et tett rør på kjøkken vasken ved å gjøre det selv ? Bor på hybel så tviler litt om de er konstruert for sånn gjør-det-selv-løsning Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 plumbo? http://no.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroksid Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Plumbo er bare en av flere kjemiske avløpsåpnere. Den originale i pulverform er beryktet for at den kan gjøre vondt verre dersom man ikke følger bruksanvisningen 100%, da kan den danne en steinhard kake i røret som tetter ennå mer. Dersom det er fett som er størknet i avløpet, ville jeg først ha prøvd salmiakk, og skylt etter med varmt vann. Eller en av de mange flytende avløpsåpnerne som finnes. Flytende Plumbo, Mr Muscle avløpsåpner, Jif avløpsåpner, Mudin, det er mange å velge i. Eller, du kan stake opp med stakebånd, eller bruke det i kombinasjon med avløpsåpner. Siden det er en hybel, kan det også være lurt å prate med husverten, som gjerne hjelper deg, dersom han/hun er av den rette sorten. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Om man nå bruker plumbo i pulverform, så ikke pust inn gassen som oppstår når du heller vann i det. Mao. ikke stå bøyd over avløpet. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Den gassen er herlig Men, viss du er redd for og gjøre det verre, hør med dem som leier ut hybelen til deg. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Om det er fett som tetter vasken så er nok det enklaste å berre skru opp vannlåsen og gjere den rein. Varmt fett stivner når det treffer det kalde vatnet i vannlåsen så der danner det seg lett ei propp av fett. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Bruk for all del plumbo. Andre, mer fancy avløpsåpnere er mye dyrere i bruk og fungerer dårligere. Ha en liten dæsj plumbo i avløpet og en skvett vann. Vent så i noen minutter og skyll med mer vann. At plumbo gjør ting værre har jeg aldri vært borti, selv om jeg har glemt igjen stoffet i avløpet til over natten. Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Plumbo anbefales ikke! Sjekket vannlåsen? Siden det er på kjøkkkenet kan det være my dritt i den. Må du absolutt ha noe middel ned i rørene så ville jeg f.eks brukt Mudin. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Plumbo er natriumhydroksid. Nesten alle avløpsåpnere består av enten kalium- eller natriumhydroksid. "Gassene" dere snakker om er nok vanndamp med natriumhydroksid i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå