Gå til innhold

løse opp tett rør

dansve100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plumbo er bare en av flere kjemiske avløpsåpnere. Den originale i pulverform er beryktet for at den kan gjøre vondt verre dersom man ikke følger bruksanvisningen 100%, da kan den danne en steinhard kake i røret som tetter ennå mer.

Dersom det er fett som er størknet i avløpet, ville jeg først ha prøvd salmiakk, og skylt etter med varmt vann. Eller en av de mange flytende avløpsåpnerne som finnes. Flytende Plumbo, Mr Muscle avløpsåpner, Jif avløpsåpner, Mudin, det er mange å velge i.

Eller, du kan stake opp med stakebånd, eller bruke det i kombinasjon med avløpsåpner.

Siden det er en hybel, kan det også være lurt å prate med husverten, som gjerne hjelper deg, dersom han/hun er av den rette sorten.

Lenke til kommentar

Bruk for all del plumbo. Andre, mer fancy avløpsåpnere er mye dyrere i bruk og fungerer dårligere.

Ha en liten dæsj plumbo i avløpet og en skvett vann. Vent så i noen minutter og skyll med mer vann. At plumbo gjør ting værre har jeg aldri vært borti, selv om jeg har glemt igjen stoffet i avløpet til over natten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...