Gjest Smittet? Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hei. Natt til mandag ble jeg brått dårlig. Satt og drakk litt likør og rusbrus/cider lørdagen og følte meg helt fin. De siste dagene har jeg hatt noen kjappe turer ut på terassen der jeg bor og trukket litt frisk luft (røyker ikke), bare litt luft. Har gått dårlig kledd de gangene.. Kjører også scooter daglig, jobbpendler 20 minutter en vei. Da har jeg på meg college-gense rog vindtett jakke. Dette er litt av bakgrunnen de siste dagene bare for å få vite om dette kan ha en liten virkning på ubehaget jeg har. Jeg sliter med sår hals, tretthet, litt hoste og tungt hode. Ikke hodepine men føler meg (såvidt) vinglete til tider. Etter dette å dømme er det en typisk influensa og jeg burde handle deretter med litt hostesaft og en nesespray. Er det noen andre formeninger? Kan det fortsatt være aktuelt å tenke retningen svineinfluensa? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 etter det jeg har hørt behandles all influensa som svineinfluensa... men, sjekke her for skikkelig info: http://pandemi.no/pandemi/foler_du_deg_syk/ Lenke til kommentar
Right Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Selvsagt kan du tenke at det kan være svineinfluensa, men det er det litt vanskelig for oss å vite. Det kan jo også være helt vanlig influensa, som du sier. Hva med å ta en telefon til legevakten og høre hva de sier, og om de vil ha deg inn til testing, e.l.? Uansett, om du ikke blir alvorlig syk, eller har kroniske sykdommer e.l., så får du vente på at du blir bedre. Ta det med ro, hold deg varm, få i deg nok drikke, prøv å ikke smitt hele verden, osv. Og om du bor alene, så gi beskjed til noen som kan stikke innom og sjekke til deg jevnlig, i fall du plutselig blir veldig dårlig. God bedring! Endret 15. september 2009 av Right Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 de tar ikke inn folk til testing med mindre de er i en eller annen risikogruppe lengre. ringer du legevakta får du beskjed om å ikke komme og at de sender en sykemelding. er flere på jobb som har opplevd dette... Lenke til kommentar
Right Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 de tar ikke inn folk til testing med mindre de er i en eller annen risikogruppe lengre.ringer du legevakta får du beskjed om å ikke komme og at de sender en sykemelding. er flere på jobb som har opplevd dette... Jeg vet. Men så er det jo ikke så godt å vite om ts er i en risikogruppe, selv om h*n ikke nevner det, og man da kan regne med at h*n ikke er det. Lenke til kommentar
Gjest Influensa? Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Da er jeg i en litt lei sak.. Jeg deler hybel med en venn. Har akkurat fått tildelt første kjøretime på bil også føler jeg at jeg "svikter" jobben om jeg stikker nå. Pluss at det er en større begivenhet om noen dager på jobben som hadde vært greit å få med seg. Vanskelig å si om jeg er syk eller om det er kald luft og kjøring som kan være grunn til sår hals osv.. Tar ikke svineinfluensaen så seriøst, men selvfølgelig er det dumt å smitte andre. Vi får se hva det blir til.. Flere meninger? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Er ikke i noen risikogruppe nei. Hadde hjernehinne-betennelse da jeg var 7. Siden da har jeg ikke vært spesielt syk (litt influensa da men ikke årlig). Det sies at all antibiotikaen jeg fikk i meg gjorde kroppen forebyggende mot kommende sykdommer, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå